۰ نفر

میلیاردرهای آسیایی از میلیاردرهای آمریکایی پیشی گرفتند

۶ آبان ۱۳۹۶، ۹:۴۷
کد خبر: 227852
میلیاردرهای آسیایی از میلیاردرهای آمریکایی پیشی گرفتند

به گزارش رویترز،گزارشی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی، تعداد میلیاردرهای آسیایی نسبت به میلیاردرهای آمریکایی افزایش یافته است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین،یک گزارش جدید نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی، شمار میلیاردرهای آسیا (637 نفر) نسبت به میلیاردرهای آمریکا (563 نفر) افزایش پیدا کرده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد تعداد میلیاردرهای چینی در سال گذشته بیشترین رشد را داشته است.

گزارش موسسات «یو بی اس» و «پی دبلیو سی» که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی 101 نفر به جمع میلیاردرهای چینی افزوده شده است و به این ترتیب، تعداد کل میلیاردرهای چینی به 318 نفر رسیده است.

این در حالی است که در سال 2016، در تمام آسیا 162 نفر به سرمایه‌های میلیاردی دست یافته اند.

همچنین در این گزارش اعلام شده است با اینکه میلیاردرهای آمریکایی در کل سرمایه‌های بیشتری نسبت به ثروتمندان آسیایی دارند (2.8 هزار میلیارد دلار در آمریکا در مقابل 2 هزار میلیارد دلار در آسیا)، تعداد میلیاردرهای آسیایی با ثروتمندان آمریکایی قابل مقایسه شده است.

این گزارش که افزایش 50 درصدی در تعداد میلیاردرهای چینی را نشان می‌دهد چند روز پس از سخنرانی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، درباره لزوم ایجاد فرصت‌های برابر و کاهش شکاف طبقاتی در این کشور منتشر شده است.

در این گزارش آمده است مجموع سرمایه‌های میلیاردرها در سال 2016 با 17 درصد افزایش به 6 هزار میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که این رقم در سال 2015 با کاهش روبرو شده بود.

در این گزارش همچنین ذکر شده است در صورتی که روند کنونی ادامه یابد، مجموع ثروت میلیاردرهای آسیایی طی 4 سال از مجموع سرمایه‌های میلیاردرهای آمریکایی بیشتر خواهد شد.

در حالی که چین 20 درصد تمام میلیاردرهای جهان را در خود جای داده است، 43 درصد از افرادی که در سال گذشته از لیست میلیاردرها خارج شدند، نیز چینی بوده اند.

جیمز چنگ، مدیر موسسه مشاوره‌ای خدمات مالی پی دبلیو سی، گفت این کاهش تعداد میلیاردرهای چینی در سال گذشته تا حدی آسیب‌پذیری این افراد نسبت به نوسانات بازار سهام و نیز نسبت به پیامدهای تغییر سیاست‌ها و سطح دسترسی آن‌ها به کانال‌های سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

موسسات «یو بی اس» و «پی دبلیو سی» سرمایه‌های 1542 میلیاردر در سراسر جهان را بررسی می‌کنند.

میلیاردر