۰ نفر

امضا قراردادهای ۲میلیارد دلاری عربستان با روسیه

۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳
کد خبر: 223766
امضا قراردادهای ۲میلیارد دلاری عربستان با روسیه

یک مقام روس خبر داد صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه قراردادهایی به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار را با شرکای سعودی خود، در طول دیدار نمایندگان عربستان سعودی از مسکو، امضا کرده است.

به گزارش ‌اسپوتنیک، مدیر اجرایی ارشد صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، کریل دیمیتریف، خبر داد این صندوق قراردادهایی به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار را با شرکای سعودی خود، در طول دیدار نمایندگان عربستان سعودی از مسکو، امضا کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، دیمیتریف گفت: در چهارچوب این دیدار، مجموع توافقاتی که توسط صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه امضا شد از ۲ میلیارد دلار هم فراتر رفت. باید در نظر داشت که این صندوق برای هر روبلی که هزینه می‌کند ۹ روبل هم سرمایه‌گذاری از شرکای خود، سایر سرمایه‌گذاران و بانک‌ها جذب می‌کند که در مجموع سرمایه‌ای چندین برابر سرمایه‌گذاری صندوق جمع‌آوری می‌شود.

او ادامه داد: چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی شامل محلی کردن تولید در عربستان سعودی تا سطح ۷۰ درصد است و ما آماده‌ایم در این راستا با شرکت‌های روسی و شرکای سعودی همکاری کنیم، که این شامل سرمایه‌گذاری در پلت‌فرم‌های تکنولوژی و انرژی می‌باشد.

او همچنین اشاره کرد که این صندوق به طور فعال با سازمان صندوق سرمایه‌گذاری کلی عربستان سعودی در طول نشست سرمایه‌گذاری روسیه و عربستان، همکاری نزدیکی داشته است و این سازمان سعودی به عنوان تنظیم‌کننده مقررات، برای تعدادی از شرکت‌های روسی، مجوز کار در عربستان صادر کرده است.

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی و شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی قبلا ایجاد یک پلت‌فرم برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی را اعلام کرده بودند. به علاوه صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی از تاسیس پلت‌فرمی برای سرمایه‌گذاری در بخش «های‌تک» با میزان ۱ میلیارد دلار خبر دادند.

روز چهارشنبه، ملک سلمان از عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ روابط روسیه و عربستان سعودی از موسکو دیدار کرد. روز پنج‌شنبه او با رییس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در کاخ کرملین گفتگو کرد. به دنبال این گفتگوها کشورها ۱۴ سند توافق امضا کردند. روز جمعه پادشاه سعودی با نخست‌وزیر روسیه، دمیتری مدودف دیدار کرد.