۰ نفر

کدام کشورها بیشترین تبلیغات آنلاین تقلبی را دارند؟ +نمودار

۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۷:۰۰
کد خبر: 223701
کدام کشورها بیشترین تبلیغات آنلاین تقلبی را دارند؟ +نمودار

با افزایش کاربران اینترنت در جهان، تبلیغات در سایت‌ها اجتناب‌ناپذیر است. هر چند که همچنان بخش قابل‌ توجهی از صنعت تبلیغات از طریق روش‌های سنتی مانند تلویزیون تامین می‌شود اما تبلیغات آنلاین به رقیبی قدرتمند برای سایر رسانه‌ها تبدیل شده است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل، افزایش چشمگیر مخاطبان تبلیغات آنلاین باعث شده که در میان انواع آگهی‌های اینترنتی، نگرانی‌های بسیاری در مورد تبلیغات و کلیک‌های جعلی ایجاد شود. طبق آمارهای اعلام شده از سوی موسسه فورستر در 3‌ماهه نخست 2017 مبلغی معادل 7.4میلیارد دلار برای تبلیغات و کلیک‌های جعلی هدر رفته است. کلاهبرداری‌های تبلیغاتی معمولا به چند روش صورت می‌گیرد.

در این میان رایج‌ترین روش‌ها، استفاده از برنامه‌های خودکاری است که روی آگهی‌ها نصب می‌شود. در تبلیغات آنلاین حتی در بسیاری از سایت‌های معتبر و شناخته شده موارد گوناگونی در رابطه با تبلیغات یا کلیک جعلی دیده می‌شود. در این موارد معمولا با کلیک روی یکی از تبلیغات با کلیک‌های جدیدتری، مخاطب درگیر می‌شود. بر این اساس کاربران بسیاری از ادامه پیگیری تبلیغ منصرف شده و بودجه روزانه آگهی ‌دهنده، هدر می‌رود. در واقع کلیک جعلی نوعی تقلب است که در تبلیغات اینترنتی «پرداخت به ازای هر کلیک» صورت می‌گیرد.

 براساس آمارهای ارائه شده، ژاپن بیشترین سهم آگهی‌های آنلاین تقلبی را دارد. در این کشور، تبلیغات و کلیک‌های فریب‌دهنده در 3‌ماهه اول 2017 گاهی تا 80 درصد از تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص می‌دهند. گسترش استفاده از اینترنت یکی از مهم‌ترین دلایل گسترش تبلیغات آنلاین به‌ شمار می‌رود. طبق اخبار منتشر شده، ژاپن نیز در فهرست 10کشور برتر دنیا در سرعت اینترنت قرار دارد. بر این اساس به نظر می‌رسد، کلاهبرداران اینترنتی آزادی عمل بیشتری در این کشور داشته باشند. آن طور که در این گزارش آمده ژاپن با اختلاف بسیاری از سایر کشورها، سهم قابل ‌توجهی از تبلیغات و کلیک‌های تقلبی را به خود اختصاص داده است. بعد از این کشور، بیشترین درصد تبلیغات آنلاین در برزیل را آگهی‌ها و کلیک‌های فریب‌دهنده تشکیل می‌دهند. براساس آمار ارائه شده حدود 38درصد از تبلیغات اینترنتی در این کشور، آگهی‌های تقلبی هستند که این عدد در امریکا به 37درصد می‌رسد.

در آلمان نیز بخش قابل‌ توجهی از ارتباطات به‌ صورت دیجیتال صورت‌ می‌گیرد. طبق گزارش‌های به دست آمده بیش از نیمی از مردم این کشور روزانه از اینترنت استفاده کرده و ساعات طولانی را برای جست‌وجو و خرید محصولات مورد نظر خود صرف می‌کنند. این موارد بهترین فرصت را برای تبلیغات اینترنتی فراهم می‌کند. بر این اساس کلاهبرداری‌ها نیز از آگهی‌های آنلاین افزایش می‌یابد. طبق آمار اعلام شده سهم تبلیغات و کلیک‌های تقلبی حدود 35درصد از مجموع آگهی‌های اینترنتی در این کشور است. این سهم در بریتانیا 18درصد و در فرانسه 17درصد اعلام شده است. براساس گزارش به دست آمده، اسپانیا آخرین کشور معرفی شده در فهرست کشورهایی است که به میزان قابل‌ توجهی درگیر تبلیغات تقلبی آنلاین هستند. در این کشور حدود 16درصد از سهم آگهی‌های اینترنتی مربوط به تبلیغات و کلیک‌های جعلی است.

کلیک تقلبی یکی از موضوعات جنجالی است که پیگیری‌های قضایی پیرامون آن روزانه رو به افزایش است و معمولا متهم این شکایت‌ها، شبکه‌های تبلیغاتی هستند که از کلیک‌های تقلبی منفعت می‌برند. بسیاری از این تقلب‌ها تنها به قصد لطمه‌ کلاهبرداری و خسارت وارد کردن به آگهی‌دهنده است. طبق بسیاری از گزارش‌ها، شبکه‌های تبلیغاتی تلاش می‌کنند تا کلیک‌های تقلبی را متوقف کنند اما گاهی نمی‌دانند که کدام کلیک واقعی و قانونی و کدام‌ یک تقلبی است.