۰ نفر

کره‌جنوبی درخواستی برای آرایش تسلیحات هسته‌ای آمریکا ندارد

۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۶:۵۴
کد خبر: 217949
کره‌جنوبی درخواستی برای آرایش تسلیحات هسته‌ای آمریکا ندارد

در روزهای اخیر رسانه های آمریکایی مطالبی منتشر کرده بودند مبنی بر اینکه دو کشور درحال رایزنی برای استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در شبه جزیره کره هستند.

آمریکا در سال های 1990 میلادی زمانی که تنش ها فروکش کرد و کره شمالی و کره جنوبی در خصوص گفت وگوهای مربوط به توقف برنامه هسته ای به توافق رسیدند تسلیحات اتمی اش را از کره جنوبی خارج کرد.اما دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بتازگی گفته است که اگر کره جنوبی چنین خواستی داشته باشد واشنگتن آماده است دارایی های اتمی را بار دیگر در منطقه مستقر کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی که روزنامه هرالد این کشور آن را منتشر کرده آمده است: کره جنوبی همچنان به اصل عاری سازی و خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره پایبند است.این بیانیه می افزاید ما نمی خواهیم تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره جایی داشته باشد و در این باره نیز درخواستی ارایه نکرده ایم.

این بیانیه تصریح کرده است که سیاست کره جنوبی در این خصوص تغییر نکرده است زیرا بازگشت تسلیحات اتمی به معنای شروع مسابقه تسلیحاتی هسته ای در آسیای شمال شرقی است.

از زمانی که کره شمالی دست به ششمین آزمایش اتمی زد و یک بمب هیدروژنی را منفجر کرد بحث بازگشت این تسلیحات به منطقه در رسانه ها به طور گسترده مطرح شده است.روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم کره شمالی به هر تلاشی برای بازگرداندن تسلیحات اتمی به منطقه هشدار داده و آورده است که اگر کره جنوبی به دنبال خفه کردن صدای کره شمالی باشد در معرض قضاوت تاریخ قرار خواهد گرفت.