۰ نفر

توسط ترامپ؛

رییس بعدی ناسا انتخاب شد

۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
کد خبر: 216389
رییس بعدی ناسا انتخاب شد

دوونالد ترامپ گزینه نهایی برای تصدی ریاست ناسا رامعرفی کرد. جیمز بریدستاین یک جمهوری خواه حامی ایده بازگشت آمریکا به ماه است.

نشریه نیچر در گزارشی نوشت: جیمز بریدستاین از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا از اوکلاهاماست که حالا در تیررس نهایی دونالد ترامپ برای هدایت آژانس فضانوردی آمریکا در دوره بعدی قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، ویژگی مهم بریدستاین علاقه شدید او به اکتشافات در ماه و توسعه پرتابهای فضایی با اهداف تجاری است.

به نوشته نیچر، درصورتیکه مجلس سنای آمریکا این چهره را تأیید کند او سکاندار آژانس فضایی بزرگی خواهد شد که هم اکنون راکت جدید و سنگینی را برای اعزام فضانوردان به نقطه ای نامشخص در منظومه شمسی می سازد.

رئیس احتمالی آتی ناسا معتقد است آمریکا باید بار دیگر به ماه بازگشته و در عین حال جستجو برای کشف یخ آب با هدف استخراج هیدروژن و اکسیژن و تأمین سوخت مورد نیاز ماهواره ها را دنبال کند.

بردستاین پیشتر به گروهی از کارشناسان حوزه اکتشافات در ماه بر لزوم یافتن آب بر روی ماه و توسعه فناوری ماشین آلات روباتیکی ویژه حرکت بر روی این جرم فضایی و همچنین مأموریتهای سرنشین دار در آن تأکید کرده بود.

این عضو کنگره آمریکا در رشته های اقتصاد، بازرگانی و روانشناسی در دانشگاه رایس تحصیل کرده و خلبانی در نیروی دریایی آمریکا را نیز در کارنامه خود دارد. وی همچنین در جنگهای عراق و افغانستان حضور داشته و به ارتش آمریکا در نبرد علیه قاچاقچیان مواد مخدر در آمریکای مرکزی و جنوبی یاری رسانده است.

بریدستاین همچنین مدیریت اجرایی یک موزه هوافضا در اوکلاهاما را نیز در سوابق کاری خود دارد.