۰ نفر

گزافه‌گویی جدید امارات علیه ایران

۷ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۱۱
کد خبر: 215492
 گزافه‌گویی جدید امارات علیه ایران

وزیر خارجه امارات ضمن متهم کردن ایران به دخالت در امور سوریه، خواستار خروج نیروهای ایرانی از این کشور شد.

به گزارش روسیاالیوم، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که به این کشور سفر کرده است، ایران را به دخالت در امور سوریه متهم کرد و خواستار خروج نیروهای ایرانی از این کشور شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی همچنین با بیان اینکه نیروهای ترکیه‌ای باید از سوریه خارج شوند، مدعی شد که تلاش‌های ایران و ترکیه برای تحمیل نظرات استعمارگرانه خود، مانع رسیدن به راه حل بحران سوریه می‌شود.

این وزیر اماراتی افزود: بخشی از راه حل سوریه، خروج طرف‌هایی از این کشور است که به دنبال کاستن حاکمیت سوریه هستند و در اینجا می‌توان به وضوح از ایران و ترکیه نام برد.

وزیر خارجه امارات همچنین با تاکید بر اینکه تشکیل تیم یکپارچه معارضان، بخشی از موفقیت دو روند آستانه و ژنو است، تلاش‌های مسکو و قاهره را برای متقاعد کردن معارضان به مشارکت در نشست ریاض ستود.

وی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های روسیه، عربستان و مصر به پیشبرد موفقیت آمیز مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه و ژنو بینجامد.

لاوروف نیز در این نشست گفت که معارضان سوری باید زبان تهدید را کنار بگذارند و به میز مذاکره بازگردند.

وی افزود شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده است که مردم سوریه خودشان باید سرنوشت کشورشان را انتخاب کنند و هیچ پیش‌شرطی نباید وجود داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه سفر منطقه‌ای خود را که شامل کشورهای کویت، امارات و قطر می‌شود، آغاز کرده است و این سفر تا سی‌ام ماه جاری میلادی (8 شهریور) ادامه خواهد داشت.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، پنجشنبه گذشته درباره این سفر لاوروف تصریح کرد که دستور کار سفر لاوروف به منطقه خلیج‌فارس رایزنی درباره بحران سیاسی میان قطر و 4 کشور عربی و نیز حل و فصل بحران سوریه است.