۰ نفر

عقب‌نشینی چراغ‌خاموش کشورهای عربی از تحریم قطر

۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹
کد خبر: 209136
عقب‌نشینی چراغ‌خاموش کشورهای عربی از تحریم قطر

چهار کشور عربی که به صورت همزمان روابط دیپلماتیک خود با قطر را لغو کرده و آسمان خود را به روی هواپیماهای قطری بسته بودند، امروز از تصمیم خود برای اختصاص مسیرهای اضطراری به هواپیماهای قطری خبر دادند.

به گزارش تایمز کلونیست، چند هفته پیش بود که 4 کشور بحرین، مصر، امارات و عربستان به صورت همزمان روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، آنها چند ساعت پس از این اقدام فرود هواپیماهای قطری به آسمان خود را نیز ممنوع اعلام کرده و عملاً ورود هواپیماهای قطری به آسمان خود را متوقت کردند، اما امروز وزارت امور خارجه امارات اعلام کرد که این کشورها مسیرهای هوایی اضطراری به هواپیماهای قطری اختصاص داده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه امارات 9 مسیر هوایی با هماهنگی سازمان هوانوردی بین‌المللی برای استفاده اضطراری هواپیماهای قطری در آسمان کشورهای عربی اختصاص داده شده است، این در حالی است که مقامات قطر اختصاص خطوط پروازی جدید به هواپیماهای این کشور از سوی کشورهای عربی را رد کرد.

وزارت حمل‌ونقل و ارتباطات قطر و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری قطر طی بیانیه‌ای اعلام کردند هنوز هیچ خط پروازی جدیدی از سوی 4 کشور عربی به هواپیماهای قطری اختصاص نیافته است.

وزارت حمل‌ونقل و ارتباطات قطر و سازمان هواپیمایی کشور قطر 4 کشور عربی را به انتشار اخبار بی‌اساس پیش از برگزاری نشست سازمان هوانوردی بین‌المللی درباره بحران این کشور متهم کردند.