۰ نفر

اتحادیه اروپا به دنبال تلافی تحریم‌های ضدروسی آمریکا

۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۹
کد خبر: 208384
اتحادیه اروپا به دنبال تلافی تحریم‌های ضدروسی آمریکا

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفته است که این اتحادیه به دنبال تلافی اقدام اخیر آمریکا در تصویب تحریم‌های جدید علیه روسیه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «ولادیمیر شیژوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد، اتحادیه اروپا از طریق ممنوع کردن وام‌های بانک‌های اروپایی به شرکت‌های آمریکایی به دنبال تلافی لایحه آمریکا در توسعه تحریم ها علیه روسیه است و این تحریم ها را در داخل این اتحادیه غیرقابل قبول اعلام خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، شیژوف همچنین گفته است: «گفت‌وگو درباره برخی اقدامات جدی همچنان در جریان است؛ اقداماتی نظیر اعلام اینکه این قانون جدید آمریکا در داخل اتحادیه اروپا اعتبار ندارد. دومین اقدام نیز متوقف کردن تأمین اعتبار برای شرکت‌های آمریکایی توسط بانک‌های اروپاست».

نماینده دائم روسیه تأکید کرد، البته این اقدامات به هیچ عنوان قابل مقایسه با حجم آسیب احتمالی به شرکت‌های تجاری اروپایی در صورت اجرای لایحه تحریم‌های ضدروسی آمریکا در نسخه فعلی نیست.

وی افزود، «تحریم های جدید آمریکا تنها به شرکت‌های بخش انرژی که مستقیما با طرف روس در ارتباط هستند، آسیب نمی‌زند بلکه دامنه آسیب بسیار بسیار بیشتری دارد و اخیرا اتحادیه اروپا هر اقدام ممکن را برای به حداقل رساندن این آسیب ها صورت داده است».

نماینده روسیه تصریح کرد که مسکو اتحادیه اروپا را از موضع خود در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه مطلع کرده است.

نماینده کنگره آمریکا روز سه‌شنبه گذشته لایحه افزایش تحریم ها علیه روسیه، ایران و کره شمالی را با اتفاق آراء به تصویب رساند. این لایحه قرار است یک بار دیگر در مجلس سنا به رأی گذاشته شود.