۰ نفر

تیلرسون: قصد رفتن ندارم

۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲
کد خبر: 208319
تیلرسون: قصد رفتن ندارم

وزیر امور خارجه آمریکا گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه وی قصد دارد به خاطر اختلافاتش با کاخ سفید استعفا کند را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا هنگام استقبال از شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی،‌ همتای قطری‌اش به خبرنگاران گفت: هیچ جا نخواهم رفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی روابطش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را خوب توصیف کرد و گفت: تا زمانی که رئیس‌جمهور اجازه دهد در سمت خود باقی خواهم ماند.

به دنبال گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، وضعیت شغلی تیلرسون مورد گمانه‌زنی‌های بسیاری در واشنگتن قرار گرفت.

سی‌ان‌ان در این گزارش گفته بود که در بین اختلافات رو به رشد تیلرسون با کاخ سفید بحث‌های جدیدی درخصوص سیاست ایران و روند انتخاب پرسنل کاخ سفید و همچنین رویکرد سیاست خارجه پر هرج و مرج و گیج کننده ترامپ قرار دارد.

این شبکه خبری به نقل از منابع ناشناس گفت: تیلرسون به نزدیکان خود گفته است که تا پایان سال جاری میلادی از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد.

این در حالی است که هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این گمانه‌زنی‌ها درخصوص اینکه تیلرسون قصد دارد استعفا کند را رد کرد.

وی گفت: تیلرسون پس از بازگشت از سفرش به کشورهای حوزه خلیج فارس در ژوئیه سال جاری میلادی برای پایان دادن به بحران دیپلماتیک میان قطر و متحدانش چند روز مرخصی گرفته است.

تیلرسون از زمان روی کار آمدنش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در فوریه سال جاری میلادی به خاطر سابقه سیاسی بسیار کمش به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.