۰ نفر

افزایش چشمگیر ورود مهاجران غیرقانونی به اسپانیا

۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴
کد خبر: 206988
 افزایش چشمگیر ورود مهاجران غیرقانونی به اسپانیا

وزیر کشور اسپانیا گفت که شمار مهاجران غیرقانونی که در شش ماه نخست سال جاری میلادی از طریق دریا و زمین وارد این کشور شده اند افزایش چشمگیری یافت.

به گزارش خبرگزاری افه، بر اساس اعلام «خوان ایگناسیو زویدو» وزیر کشور اسپانیا از ابتدای سالجاری میلادی تا روز یکشنبه گذشته در مجموع 10 هزار و 751 مهاجر غیرقانونی وارد اسپانیا شده اند که این روند افزایش 104 درصدی (دو برابر شدن) ورود غیرقانونی مهاجران به این کشور در مقایسه با دوره مشابه سال 2016 را نشان می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، به گفته این مقام اسپانیایی، فقط در ماه ژوئن سالجاری دو هزارو 189مهاجر غیر قانونی وارد اسپانیا شده اند.

وزیر کشور اسپانیا از افزایش روند ورود مهاجران غیرقانونی به کشورش به عنوان یک بحران واقعی مهاجرتی یاد کرد.

ایگناسیو زویدو تصریح کرد که از مجموع افرادی که به طور غیر قانونی به اسپانیا وارد شدند،3 هزار و 204 نفر از طریق ملیا و سئوتا وارد خاک این کشور شدند .

زویدو که برای توضیح در خصوص غرق شدن 49 مهاجر غیرقانونی در ماه ژوییه سال جاری در نزدیکی سواحل اسپانیا در کنگره نمایندگان حاضر شده بود، گفت: دولت مادرید در اینکه این افراد به خاطر مشکلات در کشورهایشان با ریسک بسیار بالا اقدام به سفر به دیگر کشورها می کنند؛ مسئولیتی ندارد.

وی تاکید کرد: دولت مادرید تلاش خود را برای ارائه بهترین پوشش به این افراد می کند هر چند که گاهی این تلاش و کوشش دولت به چشم نمی آید.