۰ نفر

رکورد بیشترین اعتماد به دولت در هند

۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۵:۳۱
کد خبر: 205832
 رکورد بیشترین اعتماد به دولت در هند

اعتماد به دولت نیروی محرک حیاتی برای توسعه اقتصادی کشور شناخته می‌شود.

زمانی که شهروندان باور داشته باشند که دولت آنها می‌تواند کشور را از بحران‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی حفظ کند یا اینکه قادر است خدمات عمومی مناسبی ارائه دهد، سطح اعتماد به دولت افزایش می‌یابد. این اعتماد می‌تواند در اثربخشی تصمیمات دولتی تاثیرگذار باشد و همچنین منجر به رعایت بیشتر قوانین و نظام مالیاتی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل ، در نتایج به دست آمده از تازه‌ترین گزارش‌های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، سطح اعتماد به دولت بین کشورها، متفاوت ارزیابی شده است. طبق این اخبار، یونان پایین‌ترین سطح اطمینان و مردم هند بیشترین میزان اعتماد به دولت را دارند.

در سال‌های گذشته، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، اعلام کرده هند رشد اقتصادی چشمگیری داشته و به یکی از قدرت‌های برتر اقتصادی در جهان تبدیل شده است. این کشور تا حدود 70 سال پیش، مستعمره بریتانیا بود و چنین پیشرفت چشمگیری در وضعیت اقتصاد هند، بسیاری قابل‌توجه است. به نظر می‌رسد شهروندان این کشور، بهبود وضع معیشتی و اقتصادی خود را مرهون برنامه‌ریزی‌های دولت می‌دانند. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، حدود 73درصد از هندی‌ها، به دولت اعتماد داشته و برنامه‌های آن را موجب پیشرفت کشورشان می‌دانند.

کانادا دومین کشوری است که شهروندانش، بیشترین میزان اعتماد به دولت را دارند. هرچند که در سال‌های گذشته ریاضت‌های اقتصادی دولت کانادا، بسیاری از مردم را ناراضی و وادار به اعتراض کرد، اما همچنان بسیاری از شهروندان کانادایی، در مورد اقتصاد کشورشان و تصمیم‌های دولت دلگرمند. طبق آمار به دست آمده، نزدیک به 62‌درصد از مردم کانادا، به دولت خود اعتماد دارند و تلاش می‌کنند بیشترین همکاری را با دولت داشته باشند.

ترکیه از دیگر کشورهایی است که باتوجه به بحران‌های سیاسی و ناآرامی‌های داخلی، همچنان اعتماد مردم را از دست نداده است. سال‌هاست که در این کشور چالش‌های فرهنگی بسیاری میان تفکرات مدرن و سنتی وجود دارد. از طرفی کودتای نافرجامی که سال گذشته میلادی در این کشور رخ داد، موجب تضعیف ارتش و پلیس ترکیه شد که به تبع آن، حملات گروه‌های تروریستی نیز در این کشور افزایش یافت. به علاوه، بحران آوارگان سوری که به این کشور وارد ‌شدند نیز، مشکلاتی برای شهروندان ترکیه به وجود آورد. با این ‌حال، مشکلات پیش‌آمده اعتماد مردم را به دولت کم نکرده است. آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، 58درصد از مردم ترکیه به دولت خود اطمینان دارند.

طبق گزارش‌های به دست آمده، مردم روسیه نیز اعتماد بالایی به دولت دارند. اکثریت شهروندان در این کشور، به تصمیمات ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری کشورشان در مسائل بین‌المللی اطمینان دارند و او را در حل مشکلات جهانی و سیاست خارجی قابل اعتماد می‌دانند. با اینکه بسیاری از شهروندان روسی، از افزایش قیمت‌ها و فساد مالی مقامات دولتی ناراضی هستند اما طبق آمار به دست آمده، 58‌درصد از آنها، به دولت خود اطمینان دارند. این اعتماد به دولت در کشوری مانند آلمان، 55‌درصد و در آفریقای‌جنوبی 48‌درصد اعلام شده است. در سال 2016، در میان کشورهای مورد بررسی، شهروندان بریتانیا کمترین میزان اعتماد به دولت را داشتند. آن‌طور که تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد اعتماد 36 درصدی مردم به دولتمردان به 41‌درصد افزایش یافته است. این میزان اعتماد مردم به دولت‌ها، در ژاپن 36‌درصد گزارش شده و در امریکا به 30‌درصد رسیده است. به نظر می‌رسد اقدامات غیرقابل پیش‌بینی دونالد ترامپ در سیاست‌های خارجی نیز بر میزان بی‌اعتمادی شهروندان این کشور افزوده است؛ چراکه در سال گذشته میلادی،‌ درصد بیشتری از امریکایی‌ها به دولت خود اعتماد داشتند. به گفته کارشناسان، این کمترین میزان اعتماد عمومی به دولت در چند دهه گذشته است.

در میزان اعتماد مردم به دولت، پس از امریکا، کشورهای اسپانیا، فرانسه، برزیل و کره‌جنوبی قرار دارند. طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، ناتوانی دولتمردان فرانسه در مبارزه با تروریسم، از مهم‌ترین عواملی است که مردم این کشور به دولت بی‌اعتماد شده‌اند.

طبق این گزارش، یونان پایین‌ترین سطح اطمینان به دولت را دارد. آن‌طور که کارشناسان می‌گویند، در حال حاضر، این کشور در بدترین شرایط اقتصادی از زمان آغاز بحران مالی قرار دارد. وضعیت بانک‌ها، نقض قوانین همچنین بحران مهاجرت منجر شده که تنها 13‌درصد از مردم یونان به دولت خود اطمینان داشته باشند.

در بسیاری از گزارش‌ها عواملی مانند نبود سرمایه اجتماعی، رسانه‌های انتقادی، بحران‌های اقتصادی، وعده‌های عملی نشده درباره توسعه کشور، میزان بیکاری و فقر به عنوان مهم‌ترین دلایل کاهش میزان اعتماد به دولت و سازمان‌های عمومی معرفی شده است. از آنجا که مهم‌ترین پیامد کاهش اعتماد عمومی به دولت، پایین آمدن مشارکت عامه مردم در فعالیت‌های سیاسی و حمایت از برنامه‌های دولت است، بنابر مقامات دولتی همواره در تلاش هستند تا اعتماد شهروندان خود را افزایش دهند.