۰ نفر

اینترنت چینی محدودتر شد!

۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۷
کد خبر: 203683
اینترنت چینی محدودتر شد!

چین به بسیاری از سرویس های اینترنتی که «وی.پی.ان» و فیلترشکن های مجاز را به مشترکان می فروختند، دستور داده است این امر را متوقف کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یکی از آنها شرکت «دیوار بزرگ» موسوم به «گریت وال» است که مدت های طولانی چنین امتیازی را با بهایی مناسب در اختیار مشترکان قرار می داد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس مقررات و ضوابط جدیدی که از طرف دولت در اختیارش قرار گرفته است، نمی تواند از این پس چنین خدماتی ارائه کند.

بسیاری از مشترکان اینترنت در چین در مطالبی در سایت های دولتی و غیردولتی آورده اند که دسترسی آنها به بسیاری از شبکه ها محدود شده است.

تارنمای ساوت چاینا» از هنگ کنگ هم روز سه شنبه این خبر را مورد تایید قرار داده و آن را یکی دیگر از تازه ترین اقدامات چین برای محدودیت دسترسی به شبکه جهانی اینترنت توصیف کرده است.

با تعطیل شدن شبکه های خدماتی که فیلترشکن ها را از داخل چین به مشترکان ارایه می کردند، آنها حالا مجبور به استفاده از خدمات شرکت های خارجی از جمله هنگ کنگی و فرامرزی شده اند که طبیعا گرانتر است.

شرکت «گرین وی پی ان» چین هم می گوید، دستوری از دولت دریافت کرده است مبنی بر اینکه از ماه جاری میلادی باید ارایه این خدمات متوقف شود.

این شرکت ها که در چین بسیار مشهور هستند حاضر به ارایه جزییات نشده اند و فقط از طریق سایت های خود این اطلاع رسانی را صورت داده اند.

دسترسی به سایت های مشهوری چون «یوتیوب»، «توئیتر» و «فیس بوک» در چین غیر ممکن است و بدون داشتن «وی پی ان» و خدمات فیلترشکن امکان پذیر نیست.

چین یکی از محدودترین کشورها در زمینه دسترسی به شبکه های مجازی در دنیا محسوب می شود و بخصوص دسترسی به سایت ها و پایگاه های اینترنتی حاوی مطالب سیاسی در آن بسیار دشوار است.

محدودیت های جدید از اواخر هفته قبل که «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در مراسم بیستمین سالگرد بازگشت هنگ کنگ به تحت حاکمیت چین حضور یافت، شدت گرفت.

دولت چین اوایل اسفند ماه سال گذشته نیز به منظور اعمال محدودیت های بیشتر بر روی اینترنت، دسترسی به شبکه مجازی خصوصی موسوم به «وی پی ان» را ممنوع کرده بود.

در بیانیه ای که به همین منظور در آن زمان منتشر شد، از تمامی شرکت هایی که چنین خدماتی ارایه می کرده اند، خواسته شد تا از این پس مجوزهای لازم را برای این کار دریافت کنند در غیر این صورت این اقدام آنها جرم تلقی می شود.