۰ نفر

بازگشت «ترمیناتور» به سینما

۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۴۷
کد خبر: 202920
بازگشت «ترمیناتور» به سینما

فیلم «ترمیناتور ۲: روز داوری» به عنوان اولین فیلم سه بعدی با بازی «آرنولد شوارتزنگر» از تاریخ ۲۵ اوت توسط کمپانی «Distrib Films» در سینماهای آمریکا به روی پرده می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فیلم «ترمیناتور ۲: روز داوری» ساخته «جیمز کمرون» و با بازی «آرنولد شوارتزنگر» که یکی از پرآوازه‌ترین فیلم‌های دهه ۹۰ سینمای جهان محسوب می‌شود انقلابی در عرصه جلوه‌های بصری کامپیوتری در سینمای جهان ایجاد کرد و موفق به کسب دو جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه و گرافیک کامپیوتری و بهترین جلوه‌های ویژه صوتی و تصویری شد.

این فیلم با هزینه تولید بیش از ۱۰۰ میلیون دلار پرهزینه‌ترین فیلم سینما در زمان خود بود.

این فیلم اکشن و علمی-تخیلی که در زمان اکران خود به فروش بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار دست یافت حالا با بازسازی در فرمت سه بعدی اولین نمایش جهانی خود را در بخش کلاسیک جشنواره برلین تجربه کرد و چندی دیگر به صورت عمومی در  آمریکا اکران می‌شود.

«کمرون» در سال ۱۹۸۴ با ساخت فیلم «ترمیناتور» توانست «آرنولد شوارتزنگر»، قهرمان پرورش اندام اتریشی را به یک سوپر استار هالیوودی تبدیل کند و در سال ۱۹۹۱ نیز با ساخت قسمت دوم با عنوان «ترمیناتور ۲: روز داوری» این فیلم را به یک مجموعه موفق هالیوودی تبدیل و عنوان کرد که داستان خود را در قالب این دو قسمت تمام کرده است.

وی در سال ۲۰۰۳ ساخت فیلم «ترمیناتور: ظهور ماشین‌ها» و در سال ۲۰۰۹ «ترمیناتور: رستگاری» را به دلیل شایسته ندانستن آنها به عنوان دنباله رسمی این سری فیلم تایید نکرد.

«ترمیناتور: پیدایش» به کارگردانی «آلن تیلور» با بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۵ ساخته شده که در آن علاوه بر «آرنولد» ۶۷ ساله در نقش اصلی، «امیلیا کلارک»، «جیسون کلارک» و «جان کورتنی» نیز ایفای نقش می‌کردند و «جیمز کمرون» نیز این فیلم را دنباله ارزشمند و رسمی این مجموعه فیلم معرفی کرد.