۰ نفر

"میشل تمر" حسابی به دردسر افتاده است

۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۴
کد خبر: 201742
"میشل تمر" حسابی به دردسر افتاده است

رسوایی‌های مالی این روزها دامن خیلی از سیاستمداران را در دنیا گرفته؛ یکی از آنها دیلما روسف رئیس‌جمهوری سابق برزیل بود که چندی پیش استیضاح شد؛ حالا نوبت به میشل تمر رسیده، اما به نظر می‌رسد چیزهایی مانع رسوایی‌اش بشود.

مشکلات آقای تمر از روز 17 مِی آغاز شد؛ در این روز روزنامه‌ای به نام اوگلوبو گزارشی منتشر کرد و در آن آقای تمر را به فساد متهم کرد. ماجرای فساد در برزیل از شرکت نفتِ پتروبراس شروع شد و حالا ماجرا فراتر از آن است. گفته‌ها حاکی از آن است که تمر میلیون‌ها رئالِ برزیل خرج کرده تا این جریان مسکوت بماند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آینده نگر، البته تمر بارها در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های مختلف این مسائل را تکذیب کرده و خودش را بی‌گناه خوانده‌است. حالا سرنوشت تمر از یک‌سو در دستان دادگاه و از سوی دیگر در دستان کنگره و افکار عمومی است. هرکدام از اینها می‌تواند او را پایین بکشاند. اسناد و مدارکی که علیه او وجود دارد، شوکه‌کننده است و به نظر می‌رسد هر جنبه‌ای را دربر می‌گیرد. با وجود این، او نقاط قوتی دارد که رئیس‌جمهوریِ پیشین نداشت.

ادسون فاشین یکی از قضات خبره دادگاه عالیِ برزیل دستور داده جریانِ رسواییِ تمر به صورت کامل بررسی شود. علاوه بر تمر، دو نفر دیگر نیز که با ماجرا در ارتباط هستند مورد بازجویی قرار می‌گیرند. به زودی اتهامات به صورت رسمی و دقیق اعلام خواهند شد. یک نوار نیز منتشر شده که ادعا می‌شود سندی علیه تمر است اما او این سند را بی‌ارزش دانسته‌است.

تمر نسبت به روسف، هیجان کمتری را در مردم ایجاد می‌کند و در نتیجه کمتر باعث بی‌قراری‌ها و نگرانی‌های آنها می‌شود. روسف اغلب طبقه متوسط را به هیجان می‌آورد و باعث اعتراضات گسترده آنها می‌شد اما تمر سعی دارد این طبقه را به نوعی خاموش و ساکت نگه دارد. این مسائل باعث می‌شود اوضاع به نفع تمر تغییر کند. او می‌تواند با همین روند ادامه بدهد و برخلاف روسف، سرنوشتی به غیر از استیضاح داشته‌باشد، هرچند اوضاع او بسیار وخیم‌تر از روسف است. اتهاماتی که به او وارد شده بسیار سنگین است اما سیاست او احتمالاً مانع دستگیری‌اش می‌شود. به هر حال او اکنون مرد معلق است.