۰ نفر

نوادگان وایکینگ‌ها صلح‌جوترین مردم دنیا شدند

۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
کد خبر: 197184
نوادگان وایکینگ‌ها صلح‌جوترین مردم دنیا شدند

بر اساس شاخص جهانی صلح که توسط "انیستیتوی اقتصاد و صلح" و با تحلیل وضعیت ۱۶۳ کشور با ۷ / ۹۹ درصد از جمعیت جهان ارائه شده، مشخص شد که ایسلند صلح‌آمیزترین کشور دنیاست.

به گزارش تاس، در این مطالعه همچنین مشخص شد که با وجود پیش‌بینی‌ها و شرایط، اوضاع کلی جهان کمی صلح آمیزتر شده است. این اندیشکده که در سیدنی، استرالیا مستقر است، اعلام کرد، سطح صلح در جهان برای نخستین بار از آغاز جنگ سوریه به تدریج در حال بهتر شدن است اما این هارمونی در آمریکا کاهش داشته و سوابق اقدامات تروریستی افزایش داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علت اصلی افزایش سطح صلح، کاهش خشونت‌های با حمایت دولت‌ها شامل شکنجه و اعدام بدون محاکمه و همچنین کاهش نرخ قتل عنوان شده است. بر این اساس اروپا همچنان صلح آمیزترین منطقه در جهان با وجود سطح بالای تروریسم است.

با این حال مرگ‌های ناشی از اقدامات تروریستی در ۳۵ کشور که عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هستند از ۲۰۰۷، بیش از ۹۰۰ درصد رشد داشته است. محققان همچنین به این مساله پرداختند که ۶۰ درصد از کشورها در حال حاضر نرخ بالای تروریسم را نسبت به ۱۰ سال قبل دارند.

یکی از محققان این موسسه تحقیقاتی گفت: افزایش نقش احزاب پوپولیست در جریان اصلی سیاست اروپا بازتابی علیه یک رویکرد مثبت درباره صلح به ویژه در زمینه آزادی اطلاعات، سطح فساد و پذیرش حقوق دیگران است.

کشورهای اروپایی بجز یونان که در مقام هفتاد و سوم قرار دارد، به نظر می‌رسد که در دو رده "بالا" و "بسیار بالا" از نظر صلح آمیز بودن قرار دارند. کانادا نیز در رده هفتم است. سقوط کانادا در یک دهه گذشته بسیار زیاد بوده است. همچنین این نهمین سال متوالی است که ایسلند صلح‌آمیزترین کشور جهان شده است.

شاخص صلح

سوریه بدترین کشور از نظر صلح و پس از آن عراق، افغانستان، سودان جنوبی، آفریقای مرکزی، سومالی، سودان، کنگو، پاکستان و کره شمالی در انتهای این فهرست قرار گرفته‌اند.