۰ نفر

روسیه، ترکیه را به اس ۴۰۰ تجهیز می‌کند؟

۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۱۰
کد خبر: 197099
روسیه، ترکیه را به اس ۴۰۰ تجهیز می‌کند؟

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو آمادگی مجهز کردن ترکیه به سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را دارد.

"ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو آمادگی دارد که ترکیه را به سامانه دفاع موشکی اس-400 مجهز کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، پوتین که این سخنان را در جمع مدیران خبرگزاری‌های بین‌المللی و در حاشیه نشست سنت‌پترزبورگ مطرح کرد، درباره احتمال ساخت این سامانه در اراضی ترکیه گفت که این موضوع به توانایی بخش صنعتی ترکیه بستگی دارد.

پوتین در همین زمینه گفت: روسیه با هند در زمینه ساخت موشک‌های نوع پراموس همکاری می‌کند و اینگونه پروژه‌ها نیازمند زمینه فناوری قدرتمند و آموزش نیروی انسانی است.

وی اضافه کرد: اما به صورت اولیه، هیچ چیز غیر ممکنی وجود نداشته و ما آمادگی صادر کردن این سامانه پیشرفته و فعال را داریم و این موضوع را "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه و همچنین نظامیان ما و نظامیان ترک می‌دانند.

از سوی دیگر رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت که مسکو استقرار سامانه‌های ضدموشکی آمریکا در «آلاسکا» و کره جنوبی را چالشی می‌داند که بایستی به آنها از طریق تقویت نیروهایش در منطقه پاسخ بدهد.

پوتین که در حاشیه یک همایش اقتصادی در شهر «سن‌پترزبورگ» در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت که روسیه در برابر اقدام دیگر کشورهایی که در حال افزایش توانمندی‌های نظامی‌شان در نزدیکی مرزهای اروپایی این کشور هستند بیکار و نظاره‌گر نمی‌نشیند.

روسیه قبلاً اعلام کرده که توسعه برنامه هسته‌ای کره شمالی نباید به بهانه‌ای تبدیل شود که آمریکا با استفاده از آن سامانه‌های ضدموشکی خود را در شبه‌جزیره کره مستقر کند.

آمریکا بیش از یک ماه پیش، سامانه پرتاپ موشک و دیگر سخت‌افزارهای نظامی لازم برای راه‎اندازی سامانه دفاعی ضدموشکی «تاد» را در کره جنوبی مستقر کرد.

پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت کره شمالی هم آزمایشات موشکی خود را متوقف کند، آمریکا دست از سامانه «تاد» نمی‌کشد.