۰ نفر

امیرقطر عذرخواهی از شورای همکاری خلیج فارس را رد کرد

۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳
کد خبر: 195546
 امیرقطر عذرخواهی از شورای همکاری خلیج فارس را رد کرد

پایگاه خبری الیوم السابع با اشاره به اظهارات جنجالی منتسب به امیر قطر گزارش داد که شیخ تمیم بن حمد عذرخواهی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را رد کرده است.

به گزارش الیوم السابع تارنمای مصری، منابع نزدیک به محافل سیاسی در دوحه فاش کردند که امیر قطر هرگونه میانجی گری برای متقاعد کردن وی به عذرخواهی از شورای همکاری خلیج فارس با هدف جلوگیری از شکاف میان اعضای این شورا، از جمله میانجی گری برخی کشورهای شورای همکاری و قدرت های بزرگ را مردود دانست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازایرنا، بر اساس این گزارش، اظهارات شیخ تمیم شکاف عمیقی در روابط قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ایجاد کرده است.

الیوم السابع افزود، خبرگزاری قطر بامداد چهارشنبه اظهاراتی از تمیم بن حمد منتشر و در آن به کشورهای شورای همکاری حمله کرد. وی در این اظهارات با تمجید از ایران، روابط میان دوحه و تهران را قوی توصیف کرد که این موضوع واکنش های شدیدی را در پایتخت های کشورهای شورای همکاری و کشورهای عربی در پی داشته است.

رسانه های خبری روز گذشته اظهارات منتسب به امیر قطر به نقل از خبرگزاری رسمی این کشور را مبنی این که دامن زدن به تنش با ایران به عنوان یک قدرت اسلامی به مصلحت نیست، منتشر کردند.

اما ساعتی بعد مسئولان قطری اعلام کردند که خبرگزاری رسمی این کشور هک شده و اظهاراتی جعلی منتسب به امیر این کشور در آن منتشر شده است.

در عین حال انتشار این اظهارات واکنش تند مطبوعات سعودی و نیز بازتاب گسترده ای را در رسانه های منطقه و جهان در پی داشت.

از سوی دیگر عربستان،امارات و مصر شمار زیادی از وب سایت ها، پایگاه های خبری و اطلاع رسانی قطر را فیلتر کردند.