۰ نفر

۲۹ میلیون کودک فقیر در خاورمیانه

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸
کد خبر: 194216
۲۹ میلیون کودک فقیر در خاورمیانه

طبق تحقیقات یونیسف 29 میلیون کودک در خاورمیانه در فقر زندگی می‌کنند.یک پنجم کودکان مجبور به پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه برای آوردن آب آشامیدنی سالم هستند، همچنین یک سوم آنان در خانه‌هایی بدون آب زندگی می‌کنند.

براساس گزارش الشرق الاوسط، مطالعات یونیسف در مورد 11 کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا نشان داد که حداقل 29 میلیون کودک (یک چهارم کودکان این مناطق) در فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، این مطالعات می‌افزاید: این کودکان از حداقل نیازهای اساسی زندگی از جمله آموزش و پرورش ابتدایی، مسکن مناسب، غذای مغذی، بهداشت و درمان و آب سالم محروم هستند.

طبق این تحقیقات، عدم آموزش مناسب یکی از عوامل کلیدی نابرابری و فقر این کودکان است. همچنین نیمی از این کودکان توسط مادرانی که تغذیه و مراقبت‌های بارداری مناسبی نداشتند به دنیا آمده‌اند.

یونیسف اعلام کرد: یک پنجم کودکان مجبور به پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه برای آوردن آب آشامیدنی سالم هستند، همچنین یک سوم آنان در خانه‌هایی بدون آب زندگی می‌کنند.

 مدیر منطقه خاور میانه و شمال آفریقای یونیسف طی سخنرانی در کنفرانس منطقه‌ای پیرامون فقر کودکان، گفت: تعداد بچه‌های فقیر بیشتر از درآمد خانواده‌ها است. آنها از دسترسی به آموزش، سلامت، خانه و آب سالم محروم هستند. زمانی که این کودکان از نیازهای اساسی محروم‌اند در معرض خطر ورود به چرخه خطرناک فقر هستند.