۰ نفر

جایزه ۱۰۰ هزار دلاری برای افشای مکالمه ترامپ

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۴۱
کد خبر: 193272
جایزه ۱۰۰ هزار دلاری برای افشای مکالمه ترامپ

ویکی‌لیکس برای افشای مکالمه خصوصی میان رییس‌جمهوری آمریکا و رییس اخراجی اف.بی.آی جایزه ۱۰۰ هزار دلاری تعیین کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا به تازگی در صحبت‌های خود به مکالماتش با جیمز کومی، رییس اخراج شده پلیس فدرال این کشور اشاره جنجال‌برانگیزی داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس لینکی را در اختیار کاربران خود قرار داده و در صفحه توئیتر خود نوشته است که برای این مکالمه خصوصی ۱۰۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

پیش از این، جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس در صفحه توئیتر خود به طنز پیشنهاد کرد که رئیس اخراجی اف.بی.آی به آنها بپیوندد. آسانژ نوشت: ویکی لیکس خوشحال خواهد شد که موضوع استخدام جیمز کومی را برای مدیریت دفتر واشنگتن بررسی کند و حتما وی نیز خوشحال خواهد شد که دولت آمریکا به درستی مورد ارزیابی قرار بگیرد!

رییس‌جمهوری آمریکا پیش‌تر به رئیس سابق اف‌بی‌آی هشدار داد که با رسانه‌ها گفت‌وگو نداشته باشد. توئیتی که رییس‌جمهوری آمریکا منتشر کرده اتهامات جدیدی علیه او ایجاد کرده؛ مبنی بر این که ترامپ مکالمات کومی را مخفیانه ضبط کرده و تلاش دارد مردی را که در تحقیقات ارتباط کمپینش با روسیه شرکت داشت، ساکت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ جمعه در پیامی توئیتری تلویحا تهدید کرد که چنانچه کومی محتوای تماس‌هایش میان خود و رئیس‌جمهوری آمریکا را منتشر کند، دولت واشنگتن نیز نوارهایی از مکالمات پخش خواهد کرد. رویترز در ادامه با زیر سوال بردن این تهدید گزارش داد، هنوز مشخص نیست که چنین نوارهایی اصلا وجود خارجی داشته باشد.

منتقدان تاکید دارند که اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا در اخراج جنجالی رئیس اف‌.بی‌.آی آن هم در شرایطی که این آژانس تحقیقاتی را درباره اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را در دست داشت، کار اشتباهی بوده است.

ترامپ در یک توئیت دیگر نوشت: بهتر است جیمز کومی قبل از آن که شروع به افشاگری برای مطبوعات کند، امیدوار باشد که نوارهایی از گفت‌وگوهای ما وجود ندارد.

در همین حال ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفت، درباره وجود چنین نوارهایی صحبت نخواهد کرد.