۰ نفر

ترامپ به دیدار پاپ می‌رود

۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۳۸
کد خبر: 188975
ترامپ به دیدار پاپ می‌رود

مقامات آمریکا و واتیکان اعلام کردند برخلاف گزارشات اولیه، رییس‌جمهور آمریکا در جریان سفر ماه آتی‌اش به ایتالیا برای شرکت در نشست‌های رهبران گروه هفت، با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز دیدار خواهد کرد.

به گزارش  فرانسه، شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالات مربوط به نشست احتمالی میان دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا و پاپ فرانسیس گفت: مقامات کاخ سفید با واتیکان در ارتباط هستند تا بتوانند دیداری را میان این دو مقام در جریان سفر ماه مه به ایتالیا ترتیب دهند. وی افزود: قطعا افتخار ماست که با پاپ فرانسیس دیدار کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اسقف اعظم آنجلو بچیو نیز در مصاحبه با خبرگزاری ایتالیایی ANSA، گفت: پاپ فرانسیس همیشه آماده است تا میزبان سران کشورها باشد.

در فوریه کاخ سفید اعلام کرده بود که ترامپ اواخر مه برای شرکت در نشست رهبران گروه هفت به سیسیل سفر خواهد کرد. یک هفته پیش روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از "مقامات ناشناس آمریکا و واتیکان" گزارش داد که ترامپ برای دیدار با پاپ به رم نخواهد رفت.

علیرغم اختلافات میان پاپ فرانسیس و دونالد ترامپ بر سر دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک این دو مقام در خصوص طیف وسیعی از مسائل با یکدیگر تفاهم دارند. هر دو رهبر مخالف سقط جنین و اتونازی هستند، از آزادی مذهبی دفاع می‌کنند، بر ایجاد شغل تاکید دارند، از خانواده‌های سنتی حمایت می‌کنند و به شدت به دفاع از مسیحیان در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان پرداخته‌اند.