۰ نفر

نیرو‌های کار خارجی چند درصد بازارکار انگلیس را اشغال کرده‌اند

۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۵۱
کد خبر: 187592
نیرو‌های کار خارجی چند درصد بازارکار انگلیس را اشغال کرده‌اند

دفتر آمار ملی انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که در حدود یازده درصد از بازار کار این کشور در اختیار نیروهای کار خارجی از جمله شهروندان اروپایی است.

دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرده است که در حال حاضر 3.4 میلیون کارگر خارجی در این کشور فعالیت دارند که معادل یازده درصد از کل نیروی کار در انگلیس بشمار می‌آید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، براساس آمار این نهاد رسمی، از این 3.4 میلیون نفر، 2.2 میلیون نفرشان (7 درصد) شهروندان اروپایی و 1.2 میلیون نفرشان (4 درصد) شهروندان غیراروپایی هستند.

آمارهای منتشر شده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس همچنین مؤید آن است که در حال حاضر از هر 10 نفری که در بخش صنایع این کشور کار می‌کند، بیش از یک نفر ( 11 درصد) شهروند اروپایی است.

براساس آمارهای یاد شده، یک نفر از هر هفت نفری (14 درصد) که در انگلیس در بخش خرده فروشی و کلی فروش، هتل ها و رستوران ها کار می کنند، مهاجر خارجی هستند که 64 درصد از آنها که بیش از نیم میلیون نفر می شود، شهروندان اروپایی هستند.

به گفته دفتر آمار ملی انگلیس، یک نفر از هر هشت نفر ( 12 درصد) از فعالان حوزه های مالی و تجاری این کشور خارجی هستند که 382 هزار نفرشان اروپایی می باشند.

دفتر آمار ملی انگلیس در همین حال می‌گوید که تمایل کارگران اروپایی برای کار کردن بیش از میانگین معمول در این کشور است ضمن اینکه کیفیت کارشان نیز در سطح بالایی قرار دارد.

براساس این گزارش رسمی، در حدود 61 درصد از کارگران بلغارستانی و رومانی شاغل در انگلیس بیش از 40 ساعت در هفته کار می کنند و این در حالی است که این رقم برای کارگران انگلیسی، 32 ساعت در هفته است.

'آنا بودی' از تحلیل گران دفتر آمار ملی انگلیس دراین گزارش عنوان می کند: تجزیه و تحلیل ها صورت گرفته حاکی از تاثیر مهم مهاجران خارجی بر روی بازار کار انگلیس خصوصا در بخش های کلی فروشی و خرده فروشی و بخش های بهداشتی، مراقبتی و درمانی است.

به گفته وی، در حدود 1.5 میلیون شهروند خارجی در حال حاضر در این بخش ها مشغول کار هستند.

دولت انگلیس به‌رغم اعلام آمادگی‌اش برای خروج از اتحادیه اروپا، هنوز راهکار مشخصی برای چگونگی تعامل با نیروهای کار اروپایی در این کشور بعد از برگزیت مشخص نکرده است.

دولت انگلیس تأکید کرده است که بعد از برگزیت، جریان آزاد نیروی کار اروپایی را لغو خواهد کرد که در این صورت راه کنونی برای ورود کارگران اروپایی به این کشور، بسته خواهد شد.

اما مشخص نیست که انگلیس پس از برگزیت از چه طریق می‌خواهد وابستگی کنونی‌اش رابه نیروی کار اروپایی که به شکل قابل‌توجهی زیاد است، جبران کند.

هرچند «دیوید دیویس» وزیر برگزیت دولت 'ترزا می' اخیرا در گفت وگو با بلومبرگ با بیان اینکه انگلیسی ها هنوز آمادگی انجام برخی از فعالیت ها که از سوی اروپایی ها در انگلیس انجام می شود را ندارند، در یک عقب نشینی آشکار گفت که درهای کشورش پس از برگزیت به روی نیروی کار اروپایی کاملا بسته نخواهد شد.

اظهارات وزیر برگزیت واکنش های تندی از سوی برخی از طرفداران برگزیت به همراه داشته است.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) در روز 23 ژوئن ماه جولای 2016 ( سوم تیرماه 1395) با شرکت در همه‌پرسی رأی به خروج از اتحادیه اروپا دادند.

در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

دولت انگلیس از فعال شدن ماده 50 پیمان لیسبون که آغازگر شروع رسمی مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا است، در روز 29 مارس ( نهم فروردین ماه) خبر داد.