۰ نفر

واکنش مرکل به حادثه دورتموند

۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۵۶
کد خبر: 187409
واکنش مرکل به حادثه دورتموند

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان حمله روز گذشته به اتوبوس تیم فوتبال دورتموند را محکوم کرد.

برخی منابع رسانه ای به نقل از پلیس آلمان در حالی از بازداشت یک مظنون در ارتباط با حادثه شب گذشته حمله به اتوبوس بازیکنان تیم دورتموند خبر دادند که مرکل نیز به این حادثه واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان حمله روز گذشته به اتوبوس تیم فوتبال دورتموند را محکوم کرد.

استفن زایبرت سخنگوی مرکل گفت: مشابه ساکنان دورتموند و میلیون ها نفر دیگر، صدر اعظم آلمان نیز از این خبر حمله به اتوبوس حامل تیم دورتموند شوکه شد. بازرسان تلاش خود را برای بازداشت عاملان این اقدام و تحویل آنها به دستگاه قضایی به کار خواهند بست.

این در حالی است که بی بی سی به نقل از پلیس آلمان از بازداشت یک مظنون در رابطه با حمله شب گذشته خبر داد.

برخی منابع نیز به نقل از دادستانی آلمان از بازداشت یک نفر در ارتباط با حمله به اتوبوس بازیکنان تیم دورتموند خبر دادند.

شایان ذکر است پلیس آلمان نامه ای را دریافت کرده که در آن به ارتباط گروه تکفیری در حادثه انفجار شب گذشته در نزدیکی اتوبوس تیم فوتبال دورتموند اشاره شده است.

منابع پلیس اعلام کردند که در این نامه بدون امضا همچنین به برنامه های نظامی برلین در خصوص مبارزه با گروه داعش اشاره شده است. 

بر اساس گزارش های دریافت شده نویسندگان نامه وقوع احتمال حملات آتی خود و مورد حمله قرار دادن افراد مشهور را نیز غیر ممکن ندانسته اند. 

شب گذشته اتوبوس تیم فوتبال دورتموند آلمان در مسیر ورود به ورزشگاه مورد حمله قرار گرفت و مدافع اسپانیایی این تیم زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

طبق اظهارات یک مقام پلیس، ظاهراً در محل وقوع انفجار سه وسیله منفجره کشف شده است. پلیس محلی اعلام کرد که در اثر این انفجار یک نفر زخمی شده است.