۰ نفر

افزایش کم‌سابقه فقر در روسیه در پی تحریم‌ها و بحران نفتی

۱۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵
کد خبر: 186316
افزایش کم‌سابقه فقر در روسیه در پی تحریم‌ها و بحران نفتی

شمار مردم روسیه که در فقر زندگی می کنند، سال میلادی گذشته پس از تحریم‌های غربی بر سر منازعه اوکراین و بحران نفتی، به حدود ۲۰ میلیون نفر رسید که بالاترین رقم در یک دهه اخیر بود.

آمار سازمان آمار روسیه نشان داد حدود ۱۹.۸ میلیون نفر یا بیش از ۱۳ درصد از جمعیت این کشور با درآمد پایین‌تر از حداقل قابل قبول در سال میلادی گذشته زندگی کردند که نسبت به ۱۹.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ افزایش داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، درآمدها در روسیه بین فصول بسیار متغیر بود و فقر در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته، زندگی با کمتر از ۹۶۹۱ روبل (۱۷۱ دلار) در ماه تعریف شد.

شمار فقیران در روسیه در سال ۲۰۱۴ پیش از اینکه اقتصاد این کشور به دلیل کاهش قیمتهای نفت و تحریمهای غربی بر سر منازعه اوکراین دچار رکود شود، ۱۶.۱ میلیون نفر بود.

رکورد اقتصادی روسیه با افزایش قیمتها همراه شد که به قدرت خرید مصرف کنندگان شدیدا لطمه زد. با این همه ارزش روبل در ماههای اخیر افزایش یافته است. به رغم بهبود اخیر فعالیت اقتصادی، رشد مصرف در روسیه ضعیف مانده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سال ۲۰۱۶، بدترین سال روسیه از نظر فقر از سال ۲۰۰۶ بود که جمعیت مردم فقیر این کشور به ۲۱.۶ میلیون نفر رسیده بود. با اینهمه رقم ۲۰ میلیون فقیر نسبت به سال ۲۰۰۰ که جمعیت فقرا به بیش از ۴۰ میلیون نفر رسیده بود، بیش از نیمی کاهش نشان می دهد.