۰ نفر

پرتره ۱۲ میلیون دلاری بنیان‌گذار چین به‌فروش رفت +عکس

۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۱۰
کد خبر: 185514
پرتره ۱۲ میلیون دلاری بنیان‌گذار چین به‌فروش رفت +عکس

پرتره مائو تسه تونگ اثر اندی وارهول با قیمتی پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها در هنگ‌کنگ فروخته شد.

به گزارش بی بی سی، پرتره مشهور مائو رهبر چین کمونیست یکشنبه ۱۳ فروردین در حراجی ساتبی با قیمت ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروخته شد. پیش از حراجی پیش‌بینی می‌شد که تابلو با قیمت ۱۵ میلیون دلار فروخته شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، از آنجا که مقامات رسمی چین حساسیت زیادی به نمایش تصویر مائو در آثار هنری دارند، پیش از این جلوی نمایش تابلوی اندی وارهول را در این کشور گرفته بودند.

چهار سال پیش نیز در جریا نخستین همایش جامع هنر اندی وارهول در چین، تابلوی مائو جایی در میان آثار به نمایش گذاشته شده نداشت.

این پرتره‌ها از روی عکس مشهور مائو در کتاب کوچک سرخ خلق شده‌اند و از جمله مشهورترین تصاویر قرن بیستم هستند. این تصاویر بنیان‌گذار حزب کمونیست چین را به شکل یک اثر هنری پاپ‌آرت جاوادنه کرده‌ و یادآور کار مشهور وارهول با تصویر مریلین مونرو است.

وارهول کار روی مجموعه مائو را از سال ۱۹۷۲ و دوران آب شدن یخ رابطه جمهوری خلق چین و ایالات متحده آمریکا با سفر ریچارد نیکسون به پکن‌ کار روی مجموعه مائو را آغاز کرد.

مائو تسه تونگ یکی از مشهورترین رهبران سیاسی جهان است که همزمان مورد احترام و وحشت‌آفرین بود. تابلوی پرتره مائو اثر اندی وارهول سال ۲۰۱۴ در لندن به قیمت ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به خریداری ناشناس فروخته شده بود. این بار نیز خریدار تابلو مجموعه‌داری ناشناس است.

پرتره ۱۲ میلیون دلاری بنیان‌گذار چین کمونیست