۰ نفر

صورت وضعیت مالی کارکنان بلندپایه کاخ سفید منتشر شد

۱۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 185109
 صورت وضعیت مالی کارکنان بلندپایه کاخ سفید منتشر شد

کاخ سفید جمعه شب، صورت دارایی های مالی 180 نفر از کارکنان بلندپایه خود را منتشر کرد که شامل «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا و مشاور وی و ایوانکا ترامپ، همسر کوشنر می شود.

 با اینکه در این اسناد مالی، وضع درآمد و دارایی ترامپ و مارک پنس معاون وی، منتشر نشده، اما میزان حقوق و درآمد چند مقام بلندپایه دولت ترامپ دیده می شود. بر اساس مقررات اخلاقی ایالات متحده، انتشار وضع دارایی و صورت مالی کارکنان کاخ سفید الزامی است که نشانگر درآمد و دارایی های آنان در هنگام شروع به کار دولت ایالات متحد پیش از فروش یا واگذاری آنها می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، این اسناد، ارزش دارایی های ایوانکا دختر ترامپ و جرد کوشنر همسر وی را میان 240 تا 740 میلیون دلار نشان می دهد که شامل سهام در هتل بین المللی ترامپ می شود.

درآمد سال گذشته این هتل برای ایوانکا، میان یک تا پنج میلیون دلار بوده است. جرد کوشنر شوهر ایوانکا، ارزش مالی شرکت ها و کسب و کار وی را بیش از 50 میلیون دلار و ارزش سهام وی در هتل بین المللی ترامپ را میان پنج تا 25 میلیون دلار اعلام کرده است.

کوشنر اعلام کرده که در 267 سازمان مقام و منصب داشته است و تنها در سال گذشته (2016)، صدها هزار دلار از معاملات املاک و مستغلات و دیگر دارایی هایش درآمد کسب کرده است.

همچنین دستمزد استیو بانون مشاور ارشد کاخ سفید از ارایه خدمات مشاوره ای در یک بنگاه رسانه ای، 191 هزار دلار بوده و دستکم یک میلیون دلار نیز از محل سایر کارهایش، درآمد داشته است.

ارزش دارایی های وی نیز میان سه میلیون و 300 هزار تا 12 میلیون و 600 هزار دلار برآورد شده است.

دستمزد دریافتی شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید به عنوان طراح ارشد برنامه های راهبردی و مدیر روابط عمومی کمیته ملی حزب جمهوریخواه 260 هزار دلار و وی مالک چندین مورد املاک نیز بوده است.

درآمد کلیان کانوی مدیر ستاد انتخابات ترامپ که اکنون مشاور وی است نیز بیش از 800 هزار دلار برآورد شده که بیشتر از محل ارایه خدمات مشاوره از جمله در ستاد انتخاباتی ترامپ بوده است.

ارزش دارایی گری کوهن رئیس شورای ملی اقتصاد کاخ سفید و رئیس پیشین شرکت گلدمن ساکس، دستکم 230 میلیون دلار است. هرچند ممکن است این میزان به صورت بالقوه بیشتر باشد، زیرا ارزش بسیاری از دارایی های وی صرفا بیش از یک میلیون دلار ذکر شده است. کاخ سفید اعلام کرده که کوهن از همه مشاغل و منصب های خود در شرکت سرمایه گذاری بانکی گلدمن ساکس کناره گیری کرده است.

مقام های کاخ سفید در نشست پیش از انتشار این مدارک گفتند که این اسناد نشان دهنده میزان دارایی های کنونی این افراد نیست، بلکه مربوط به زمان شروع به کار آنها در کاخ سفید است. به نظر رسانه های آمریکا، ثروت کارکنان کنونی کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری ترامپ، بیشتر از مقام های دولت های پیشین این کشور است.