۰ نفر

آمریکا ۱۲ شخص حقیقی و حقوقی کره شمالی را تحریم کرد

۱۲ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۱۰
کد خبر: 185084
 آمریکا ۱۲ شخص حقیقی و حقوقی کره شمالی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه 11 تبعه و یک شرکت کره شمالی را به واسطه ارتباط آنها با فعالیت های تسلیحاتی، بانکی و تجاری پیونگ یانگ تحریم کرد.

 واشنگتن افراد تحریم شده را که در روسیه، چین، ویتنام و کوبا مستقر هستند، به حمایت مالی و تسلیحاتی شرکت های تحریم شده کره شمالی متهم کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، «استیون منوچین» وزیر دارایی آمریکا با اعلام تحریم های یاد شده برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی را «نامشروع» خواند و هدف از تحریم های جدید را اخلال در فعالیت های نظامی پیونگ یانگ عنوان کرد. خزانه داری آمریکا تمامی دارایی های افراد تحریم شده را مسدود و شهروندان و نهادهای آمریکایی را از تجارت با آنها منع کرده است.

تحریم های جدید کره شمالی در شرایطی اعمال شده است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته آینده میزبان «شی جین پینگ» همتای چینی خود خواهد بود.ترامپ بارها چین را به عدم همکاری برای مهار کره شمالی متهم کرده است.تنش ها در شبه جزیره کره از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ افزایش یافته است. کره شمالی در هفته های گذشته بارها دست به آزمایش موشکی زده و آمریکا هم استقرار سامانه ضد موشکی «تاد» را در کره جنوبی آغاز کرده؛ اقدامی که نارضایتی شدید چین را به دنبال داشته است.