۰ نفر

روسیه قوی‌ترین زیردریایی اتمی را به آب انداخت +عکس

۱۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۵۵
کد خبر: 185058
 روسیه قوی‌ترین زیردریایی اتمی را به آب انداخت +عکس

زیردریایی اتمی «قازان» به عنوان پرتوان ترین زیردریایی روسیه با امکان هدف قرار دادن موشک های بالستیکی پرتاب شده دشمن به آب انداخته شد.

 زیردریایی اتمی چندمنظوره قازان روز جمعه در کارخانه کشتی سازی سوماش بندر سورودوینسک در شمال غرب روسیه با حضور مقام های بلندپایه سیاسی و نظامی از جمله دیمیتری راگوزین معاون امور دفاعی نخست وزیر این کشور تحویل یگان نظامی شد.

زیردریایی اتمی قازان

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ژنرال ولادیمیر کورولف فرمانده نیروی دریایی روسیه در این مراسم گفت، این رویداد واقعه ای مهم است. با هم برنامه دولت را برای تجهیز نیروهای مسلح به پیشرفته ترین تسلیحات اجرا می کنیم.

وی افزود: گروه زیردریایی های اتمی در حال تشکیل است که وظایف محوله را در هر نقطه ای از اقیانوس های جهان انجام می دهد و امنیت روسیه را تامین می کند.

زیردریایی اتمی قازان ویژه شکار موشک‌های بالستیک از جمله موشک های آمریکایی است.

قازان که ساخت آن سال 2009 شروع شد، از نسل زیردریایی های مشهور به طرح یاسن است که از نظر توان و جنگ افزار با نسل های قبلی تفاوت دارد و به عنوان قوی ترین زیردریایی معرفی شده که آمریکا تاکنون با آن مواجه بوده است.

زیردریایی اتمی قازان افزون بر پرتاب اژدر، می تواند 32 موشک بالدار کالیبر نیز حمل کند.

براساس برنامه اعلام شده، این زیردریایی چندمنظوره پس از آزمایش جنگ افزارها و موشک ها به ناوگان شمال روسیه تحویل می شود.

روسیه که با آمریکا در راس اردوگاه غرب اختلاف های شدیدی بر سر مسائلی همچون اوکراین و استقرار سامانه پدافند موشکی واشنگتن در اروپا دارد، به حفظ و افزایش توان بازدارندگی دریایی و زیردریایی خود برای مقابله با تهدیدهای غرب دور از خاک اصلی توجه خاصی دارد.