۰ نفر

شرط جدید آمریکا برای دادن ویزا به ایرانیان

۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷
کد خبر: 184068
شرط جدید آمریکا برای دادن ویزا به ایرانیان

وزیر امور خارجه آمریکا به سفارتخانه‌های این کشور دستور داد در فرایند صدور روادید برای متقاضیان ورود به خاک آمریکا سختگیری بیشتری اعمال کنند.

رکس تیلرسون به سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان دستور داده است در فرایند صدور روادید برای متقاضیان ورود به خاک آمریکا دقت و سختگیری بیشتری اعمال کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از العالم، تیلرسون همچنین از سفارتخانه‌های آمریکا خواسته است پیش از اعطای روادید به افرادی که کوچکترین سابقه حضور در مناطق تحت اشغال داعش را دارند، فعالیت‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی را نیز به دقت مورد بررسی قرار دهند.

علاوه بر این، در دستورالعمل جدید وزیر خارجه آمریکا پرسش‌های خاصی برای متقاضیان روادید از کشورهای ایران، سوریه، سومالی، لیبی، سودان و یمن که مشمول فرمان مهاجرتی ترامپ هستند در نظر گرفته شده و از سفارتخانه‌های آمریکا در سراسر جهان خواسته شده در مصاحبه با اتباع این کشورها حتما این سوالات از آنها پرسیده شود.

دستورالعمل جدید تیلرسون اتباع 6 کشور یاد شده را ملزم می‌کند جزئیات مربوط به محل سکونت و کار خود طی 15 سال گذشته و تمامی شماره تلفن‌ها، نشانی ایمیل و نام کاربری و رمز عبور تمامی شبکه‌های اجتماعی که طی 5 سال گذشته از آنها استفاده کرده‌اند را در اختیار متصدیان صدور روادید در سفارتخانه‌های آمریکا قرار دهند.