۰ نفر

تشکیل جلسه اتحادیه‌اروپا درباره بریگزیت در ماه آوریل

۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵
کد خبر: 183840
تشکیل جلسه اتحادیه‌اروپا درباره بریگزیت در ماه آوریل

رئیس شورای اروپا اعلام کرد، رهبران اتحادیه قرار است ۲۹ آوریل سال جاری میلادی برای تایید خط مشی مذاکرات بریگزیت با هدف راهکارهایی در جدایی بی‌دردسر انگلیس از این اتحادیه نشست ویژه‌ای برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نشست قرار است درست یک ماه پس از آن صورت گیرد که ترزا می، نخست وزیر انگلیس روند دو ساله برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا را آغاز کرده است. در این نشست ترزا می دعوت نمی‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا گفت، اولویت ایجاد اطمینان و شفافیت برای شهروندان اتحادیه اروپا و تجار در بحبوحه تردیدها درباره این است که در نهایت توافق بریگزیت به چه صورت خواهد بود.

انتظار نمی‌رود که "میشل بارنیر"، مذاکره کننده اتحادیه اروپا در امور بریگزیت تا اواسط مه سال جاری میلادی مذاکرات با لندن را آغاز کند.

تاسک در بروکسل گفت: در ۲۹ آوریل سال جاری میلادی مذاکرات بریگزیت برگزار می‌شود. من به شخصه امیدوارم که انگلیس خروج از اتحادیه اروپا را انتخاب نکند اما اکثر رای دهندگان انگلیسی بریگزیت را تایید کردند. ما می‌خواهیم کاری کنیم که این روند به گونه‌ای باشد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بی‌دردسر کند. اولویت ما برای مذاکرات باید ایجاد اطمینان و شفافیت برای تمامی شهروندان، کمپانی‌ها و کشورهای عضو باشد که تاثیر منفی از بریگزیت می‌گیرند.

رئیس شورای اروپایی همچنین گفته که قرار است پیش‌نویس خط مشی‌هایی را برای رهبران ۲۷ کشور عضو ظرف ۴۸ ساعت از زمانیکه ترزا می آرتیکل ۵۰ را برای جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در روزهای آتی ارائه می‌کند، مطرح کند.