۰ نفر

کاخ سفید به دنبال کاهش ۵۰ درصدی بودجه سازمان ملل

۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳
کد خبر: 182616
کاخ سفید به دنبال کاهش ۵۰ درصدی بودجه سازمان ملل

دولت آمریکا بر اساس گزارش‌ها به وزارت امور خارجه این کشور دستور داده اقدام به کاهش بیش از ۵۰ درصد اعتبارات اختصاصی آمریکا برای برنامه‌های سازمان ملل کند.

این به مثابه عقب نشینی بی‌سابقه دولت آمریکا از عملیات‌های بین المللی است که در راستای حفظ صلح، واکسیناسیون کودکان، نظارت بر برنامه تسلیحات هسته‌ای کشورهای "خودسر" و پیشبرد مذاکرات صلح در نقاط مختلف جهان اعم از سوریه و یمن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این در حالی است که کاخ سفید قرار است روز پنجشنبه بودجه پیشنهادی خود برای سال ۲۰۱۸ که بر اساس گزارش‌ها شامل کاهش بودجه‌ نهادهایی مثل وزارت امور خارجه، آژانس توسعه بین المللی آمریکا و دیگر برنامه‌های کمک به طرف‌های خارجی از جمله سازمان ملل است را ارائه کند.

آمریکا حدود ۱۰ میلیارد دلار در سال برای سازمان ملل هزینه می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا جزئیات کامل کاهش بودجه سازمان ملل از سوی دولت ترامپ در سند بودجه پیشنهادی سال ۲۰۱۸ منعکس خواهد شد یا خیر.

این سند از سوی دفتر موسوم به دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید است. این در حالی است که چندی پیش رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد داده بود که کاهش‌های اعمال شده در بودجه سازمان ملل به شکل تدریجی در عرض سه سال آینده اجرایی شود.

یک مقام نزدیک به دولت ترامپ گفت، تیلرسون اختیار نحوه اجرای این کاهش بودجه را پیدا کرده است.

در تاریخ ۹ مارس دیپلمات‌های آمریکایی در نیویورک در نشستی پشت درهای بسته به اعضای کلیدی سازمان ملل از جمله حامیان مالی ثروتمند این سازمان در اروپا، ژاپن و کره جنوبی هشدار دادند انتظار یک "محدودیت بزرگ" را در بودجه آمریکا برای سازمان ملل داشته باشند.