۰ نفر

دانمارک نخست وزیر ترکیه را نمی‌پذیرد

۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰:۴۵
کد خبر: 182212
دانمارک نخست وزیر ترکیه را نمی‌پذیرد

'لارس لاک راسموسن' نخست وزیر دانمارک روز یکشنبه از 'بینالی ییلدریم' همتای ترک خود خواست سفر برنامه ریزی شده اش به دانمارک در ماه جاری را به دلیل تنش بین ترکیه و هلند به تاخیر بیندازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استکهلم، راسموسن گفت: امکان انجام این سفر در شرایط کنونی و در سایه حملات ترکیه به هلند، وجود ندارد. وی افزود: از اینرو به همتای ترکیه ای ام پیشنهاد می کنم دیدارمان را به وقت دیگری موکول کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، راسموسن با سازنده خواندن مذاکرات خود با نخست وزیر ترکیه در آنکارا که 10 دسامبر (20 آذر ماه) انجام شد، گفت: در شرایط عادی، استقبال از ییلدریم برای من مایه مسرت است.

قرار بود نخست وزیر ترکیه 20 مارس (30 اسفند ماه) به دانمارک سفر و با همتای دانمارکی خود دیدار کند.

راسموسن با اشاره به اینکه دانمارک وقایع ترکیه را با نگرانی جدی دنبال می کند، گفت: ترکیه، کشوری است که اصول دمکراتیک در آنجا تحت فشار زیادی قرار دارد.

به دنبال خودداری هلند از شرکت وزرای کابینه ترکیه در گردهمایی ترک زبانان هلند، مناقشه ای دیپلماتیک بین آمستردام و آنکارا بالا گرفته است.

هلند از صدور مجوز ورود برای هواپیمای حامل وزیر خارجه ترکیه به فرودگاه روتردام خودداری کرد و در پی این اقدام، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، هلندی ها را بازماندگان نازی ها و فاشیست خواند.

قرار بود مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه با سفر به هلند، برای جلب رای 'آری' برای همه پرسی تغییر قانون اساسی در اجتماع ترک تبارهای هلندی سخنرانی کند.

این همه پرسی در صورت رای آوردن، دوره زمامداری اردوغان را تداوم می بخشد.