۰ نفر

وزارت خارجه ترکیه کاردار هلند را احضار کرد

۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۰۵
کد خبر: 181867
وزارت خارجه ترکیه کاردار هلند را احضار کرد

به دنبال بالا گرفتن جنجال میان ترکیه و هلند و ممانعت مقامات هلندی از ورود وزیر خارجه ترکیه به خاک این کشور، وزارت خارجه آنکارا، کاردار هلند را احضار کرد.

به دنبال اقدام هلند در ممانعت از ورود وزیر امور خارجه ترکیه به خاک این کشور، وزارت خارجه آنکارا، کاردار هلند را احضار کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، همه‌پرسی قانون اساسی ترکیه قرار است 16 آوریل 2017 (27 فروردین سال 96) برگزار شود و مردم ترکیه باید در خصوص تغییر 21 اصل از قانون اساسی این کشور تصمیم‌گیری کنند.

یکی از این اصلاحات شامل برقراری نظام ریاستی به جای نظام پارلمانی فعلی، الغای مقام نخست‌وزیری، افزایش کرسی‌های پارلمان از ۵۵۰ به ۶۰۰ و اصلاحاتی در هیأت عالی قضات و دادستان‌ها خواهد بود.

کشورهای اروپایی با تجمع حامیان اصلاخات قانون اساسی ترکیه در اروپا مخالف هستند.

کشور هلند به مقامات ترکیه هشدار داده بودند که اجازه سخنرانی برای اتباع این کشور در هلند در خصوص همه‌پرسی ترکیه را نمی‌دهند اما «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه (امروز) بی اعتنا به این هشدارها عازم هلند شد اما مقامات هلندی مانع از ورود وی به خاک این کشور شدند.

این مسئله خشم مقامات ترکیه از جمله «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه را برانگیخت و طی سخنانی هشدار داد که مانع از ورود سیاستمداران و دیپلمات‌های هلندی به ترکیه خواهد شد.

چندی پیش، «بینالی یلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی اعلام کرد که اروپا به طور صریح در شبکه‌های تلویزیونی خود، تبلیغات «نه» به همه‌پرسی ترکیه را پوشش می‌دهد.