۰ نفر

اتباع آمریکا برای پناهندگی کجا می‌روند؟

۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۲۲:۱۱
کد خبر: 180451
اتباع آمریکا برای پناهندگی کجا می‌روند؟

تعداد فزاینده‌ای از شهروندان آمریکایی برای فرار از بازداشت یا جنگیدن به کانادا پناهنده می شوند.

به گزارش  یو اس ای تودی، تعداد کم اما رو به رشدی از مردم آمریکا به دنبال پناهندگی در کانادا هستند. به گزارش آژانس خدمات مرزی کانادا، تعداد شهروندان آمریکایی که به دنبال پناهندگی در کانادا هستند، در سالهای 2015 و 2016 بیش از دو برابر شده و از 80 تن به 187 تن رسیده است؛ البته درخواست بیشتر آنها رد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از العالم، برخی از آنها به خاطر فرار از رفتن به زندان و برخی دیگر به خاطر سرپیچی از جنگیدن برای آمریکا، خواستار اقامت در کانادا هستند. حال و پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، وکلای مهاجرت برآورد کرده اند که شهروندان آمریکایی بیشتری از ترس دولت دونالد ترامپ به سوی مرزهای شمالی فرار خواهند کرد و خواهان اقامت در کانادا خواهند بود.

بر اساس گزارش اداره مهاجرت و پناهندگی مرزی کانادا، اگرچه درهای کانادا بر روی مهاجران باز بوده و از سال 2015 تاکنون به بیش از چهل هزار شهروند سوری اقامت داده است، اما درصد پذیرش درخواست پناهندگی شهروندان آمریکایی بسیار کم و در حدود کمتر از یک درصد است.

میلیسا اندرسون سخنگوی دادگاه مهاجرت کانادا گفت: من از یک آمریکایی بزرگسال خبر دارم که سال 2014 به دلیل نیاز به حمایت، با پناهندگی او موافقت شد. باقی آنها تماماً کودک بودند.

به طور معمول، شهروندان آمریکایی که پناهندگی کانادا را گرفته اند، فرزندان مهاجران غیرقانونی بوده که در آمریکا به دنیا آمده اند. تعداد پناهجویان آمریکایی در مقایسه با مهاجران اهل سوریه و کلمبیا بسیار کمتر است. آمریکا خطرات جانی مشابه کشورهای مذکور ندارد، اما شهروندان آمریکایی دلایل مختلفی را برای مهاجرت به کانادا ذکر کرده اند.

در طی یک دهه گذشته، چندین سرباز آمریکایی درخواست پناهندگی به آمریکا دادند، زیرا نمی خواستند در افغانستان و یا عراق بجنگند. کانادا با درخواست پناهندگی این سربازان مخالفت کرده است.

رادنی واتسون یکی از کهنه سربازان آمریکا و پناهنده به کانادا است. وی مدت 7 سال است که در یک کلیسا زندگی میکند تا مبادا به آمریکا باز گردانده شود.

پس از ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا و فرمانهای منع مهاجرتی او، تعداد پناهندگان آفریقایی و آسیایی که به سوی مرزهای کانادا می روند بیشتر شده است.

پال کالفورد یکی از پزشکان مرکز سلامت مهاجران و پناهندگان کانادا در ماه فوریه گفت: هر شخصی که به هر دلیلی از آمریکا به سوی مرزهای ما فرار میکند، میگوید: آمریکا دیگر محل امنی برای زندگی نیست.

بعد از امضای فرمان مهاجرتی رییس جمهور آمریکا در ماه ژانویه سال 2017 میلادی مبنی بر منع ورود اتباع مسلمان هفت کشور، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت: کاناداییها بدون توجه به ایمانتان، به شما خوشآمد می گویند.

وکلای کانادایی بر این عقیده هستند که تا ترامپ در آمریکا بر سر کار است، دولت کانادا با پناهندگان آمریکایی بیشتری روبرو خواهد بود.