۰ نفر

یک انصراف جنجالی در دولت ترامپ

۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱:۲۳
کد خبر: 179596
یک انصراف جنجالی در دولت ترامپ

دولت آمریکا در انتخاب نفرات خود برای پست‌های مختلف به مشکل برخورده است.

 در آمریکا هر کسی حاضر نیست دست همکاری به دولت ترامپ بدهد و حالا نیز یکی دیگر از نامزدهای یک مقام عالی دولتی در کابینه‌ ترامپ، از پذیرش این مسوولیت سر باز زده است. به گزارش خبرگزاری آلمان، فیلیپ بیلدن که به‌عنوان نامزد ریاست نیروی دریایی معرفی شده بود، انصراف خود را اعلام کرد.

فیلیپ بیلدن که بازرگان است اعلام کرد که به «دلایل خصوصی» از پذیرفتن مسوولیت به‌عنوان رئیس نیروی دریایی معذور است. آن‌گونه که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده، بیلدن با اشاره به دارایی خصوصی خانواده‌ خود، امکان مناقشه‌برانگیز شدن این موضوع را مطرح کرده است. به گزارش دنیای اقتصاد، جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات‌متحده آمریکا، اقدام بیلدن را «مایوس‌کننده» خواند ولی گفت که به تصمیم او احترام می‌گذارد. متیس قصد دارد در روزهای آینده، شخص دیگری را برای این پست نامزد و به دونالد ترامپ معرفی کند. معرفی بیلدن از همان آغاز مناقشه‌هایی برانگیخت و تردیدهایی به همراه داشت. بسیاری معتقد بودند که این انتصاب می‌تواند باعث بروز «تضاد منافع» شود. این تردید جدی وجود داشت که بیلدن به‌عنوان تاجر و سرمایه‌گذاری موفق بتواند خود را برای پست ریاست از شبکه‌ درهم تنیده‌ امور تجاری رها سازد.

همچنین برخی می‌گفتند که بیلدن ممکن است حاضر نباشد با دولت ترامپ همکاری کند.

گفتنی است که وزیر نیروی دریایی، هم برای نیروی دریایی و هم تفنگداران دریایی مسوول است. در هفته‌های گذشته دو تن دیگر از کسانی که از سوی ترامپ برای پست‌های عالی دولتی معرفی شده بودند، انصراف دادند. وینسنت وایولا که یک میلیاردر آمریکایی است پست ریاست نیروی زمینی را نپذیرفت و اندی پازدر که فرد مورد علاقه‌ ترامپ برای وزارت کار بود نیز انصراف داد. چند روز پیش نیز دریادار باب هاروارد، از پذیرش پست مشاور امنیتی برای کاخ سفید خودداری کرد. با رد درخواست دولت آمریکا از برخی مقامات پیشین آمریکا برای همکاری با دولت جدید، به نظر می‌رسد ترامپ در انتخاب نفرات خود با مشکلاتی روبه‌رو است.

ترامپ هنوز به این موضوع واکنش نشان نداده است اما دولت وی به شدت تحت فشار رسانه‌ها قرار دارد و کند پیش رفتن امور دولتی نیز انتقاد رسانه‌ها را علیه دولت وی تند و تیزتر کرده است. ترامپ از رسانه‌ها به دلیل اینکه مسائل داخلی کاخ سفید را افشا می‌کنند ناراحت است و رسانه‌ها را متهم کرده است که اخبار جعلی را پوشش می‌دهند. برای همین وی از اف‌بی‌آی خواسته است تا با رسانه‌ها برخورد کند. اف‌بی‌آی به‌رغم اینکه درخواست ترامپ را نپذیرفته است اما دولت وی اخیرا اجازه ورود به برخی خبرنگاران منتقد کاخ سفید را به جلسه مطبوعاتی نداده است.