۰ نفر

سندرز: دولت ترامپ استبدادی است

۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷
کد خبر: 178015
سندرز: دولت ترامپ استبدادی است

برنی سندرز اعلام کرد،‌ دولت دونالد ترامپ نشانه‌هایی از استبداد و خودکامگی را دارد.

به گزارش رویترز، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برخی از رسانه‌های خبری را دشمن مردم آمریکا نامید، وی را "دروغگوی مرضی" خواند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، "دروغگویی مرضی" نوعی اختلال است که در آن فرد از بیان سخنان دروغ احساس هیجان روانی می‌کند. این دروغ‌ها در اغلب موارد به راحتی قابل ‌شناسایی هستند و عجیب‌تر اینکه این دروغ‌ها ممکن است آنقدر آشکار باشند که به سادگی دست فرد را رو کنند.

چندی پیش ترامپ در توییتر خود از سازمان‌های خبری آمریکایی به شدت انتقاد کرد و رسانه‌های جمعی چون سی‌ان‌ان، ان‌بی‌سی نیوز، نیویورک تایمز، شبکه ای‌بی‌سی و سی‌بی‌اس به عنوان رسانه‌های انتشار دهنده"اخبار جعلی" خواند و گفت: این رسانه‌ها "دشمن من نیستند، دشمن مردم آمریکا هستند."

سندرز در پیامی در توییتر نوشت: براساس دیدگاه ترامپ مردم باید همه اخبار را به جز مطالبی که وی مستقیما بیان می‌کند،‌ انکار کنند. این به معنای خودکامگی است.

پیشتر این نامزد سابق دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا گفته بود، ‌دونالد ترامپ "متوهم" است و می‌تواند ایالات متحده آمریکا را به سمت "حالت استبدادی" سوق دهد.