۰ نفر

استخدام ۱۰ هزار پناهجو در یک شرکت آمریکایی بعد از دستور ترامپ

۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲
کد خبر: 173702
استخدام ۱۰ هزار پناهجو در یک شرکت آمریکایی بعد از دستور ترامپ

یک شرکت آمریکایی در اعتراض به دستور دونالد ترامپ برای ممنوعیت سفر اتباع برخی از کشورها به این کشور، اعلام کرد که ۱۰ هزار پناهجو را در شعب خود در سراسر دنیا استخدام خواهد کرد.

به گزارش مجله فوربس، شرکت قهوه خانه‌های زنجیره‌ای آمریکا (استارباکس) قرار است این تعداد را در مدت ۵ سال در شعب خود در ۷۵ کشور جهان استخدام کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، هاوارد شولتز رییس استارباکس با ارسال پیامی به تمامی شعب این شرکت اعلام کرد: در دوران بی سابقه‌های زندگی می‌کنیم که در آن شاهد زیر سوال رفتن وجدان کشورمان و وعده رویای آمریکایی هستیم. بنابراین باید تدابیر و ابزارهای ارتباطی متفاوتی را نسبت به گذشته به کار بگیریم.

وی افزوده است: بر اساس اعلام سازمان ملل متحد بیش از ۶۵ میلیون نفر به دلیل جنگ و خشونت آواره شده‌اند. ما قصد داریم ۱۰ هزار نفر از این افراد را در پنج سال آینده استخدام کنیم.

شولتز همچنین نسبت به ادامه سرمایه‌گذاری استارباکس در مکزیک که به مدت ۳۰ سال قهوه این شرکت را تأمین می کرده است، اطمینان خاطر داد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دستوری را صادر کرده است که سفر اتباع برخی از کشورها شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به آمریکا به مدت سه ماه ممنوع می‌کند. بر اساس این دستور ورود پناهجویان به آمریکا نیز به مدت چهار ماه معلق شده است.

ترامپ علاوه بر این خواستار ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک شده است.

شولتز ادامه داد: ما آماده کمک و حمایت از مشتریان مکزیکی خود، کارکنان شعب و خانواده های آنها در مقابل تحریم‌های تجاری و محدودیت‌های مهاجرتی و مالیاتی هستیم.

شرکت استارباکس ۶۰۰ شعبه در ۶۰ شهر مکزیک با ۷ هزار کارمند دارد.