۰ نفر

گاف‌های عجیب بان‌کی ‌مون در کره جنوبی +تصاویر

۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۳۰
کد خبر: 172866
گاف‌های عجیب بان‌کی ‌مون در کره جنوبی +تصاویر

با استیضاح رییس‌جمهور کره جنوبی، بان‌کی‌مون دبیر کل سابق سازمان ملل از گزینه‌های احتمالی ریاست جمهوری به شمار می‌آید، اما حواشی و گاف‌های زیادی گریبان او را در بازگشت به میهنش گرفته است.

در حالی که با استیضاح رییس جمهور کره جنوبی، بان‌کی‌مون دبیر کل سابق سازمان ملل از گزینه‌های احتمالی ریاست جمهوری به شمار می‌آید، در همین دو هفته‌ای که از بازگشت او به میهنش می‌گذرد حواشی و گاف‌های دردسرسازی برای او پیش آمده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، درست در همین ایام؛ برادر او، بان کی سانگ، به اتهام رشوه برای معامله یک مجتمع ساختمانی در ویتنام تحت تعقیب بین‌المللی قرار گرفته و آمریکا خواستار تحویل او شده است. جالب اینجاست که رییس جمهور کنونی نیز به اتهام فساد مالی استیضاح و تعلیق شد. بان‌کی‌مون روز شنبه به خاطر اقدامات «یکی از اعضای خانواده‌اش» که موجب خشم مردم شده عذرخواهی کرد.

بان‌کی‌مون پس از رسیدن به فرودگاه سئول، به جای خودرو تشریفات خواست از قطار سریع‌السیر شهری استفاده کند، اما عکسی از او منتشر شد که استفاده از دستگاه فروش بلیط را بلد نیست و در حال وارد کردن همزمان دو اسکنانس ۱۰ هزار وونی برای خرید بلیط ۷۵۰۰ وونی است.

بان کی مون

دو روز بعد، او به خانه سالمندان رفت و عکسی از او که در حال غذا دادن به یک پیرزن است انتقادات دیگری به همراه داشت. چرا که بان کی مون خودش پیش‌بند بسته و به پیرزنی که پیش‌بند ندارد و به طور کامل روی تخت خوابیده است غذا می‌دهد.

در عکس دیگری او مشغول آزمایش یک دستگاه عفونت زدایی است و سرتاپا پوشیده است و پوشش محافظ به تن دارد، اما تمام اطرافیان او لباس معمولی به تن دارند. گاف دیگر زمانی بود که او از یک فروشگاه آب‌معدنی برداشت و دیگران ناچار شدند به او تذکر دهند که باید برای آب معدنی پول بدهد و آن را بخرد!

بان کی مون

گویا بیش از ده سال اقامت در نیویورک و دوری از کره جنوبی بان کی مون را به شدت از سرزمین مادری خود جدا کرده و هنوز نتوانسته در کشور خودش جا بیفتد؛ در نظرسنجی‌ها مقبولیت او از ۲۲ درصد به ۱۹ درصد کاهش یافته است.