۰ نفر

ظریف و لاوروف برنامه صلح سوریه را بررسی کردند

۲۷ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۰۸
کد خبر: 171117
 ظریف و لاوروف برنامه صلح سوریه را بررسی کردند

محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران خارجه ایران و روسیه در یک گفت وگوی تلفنی برنامه پیش بینی شده مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت قزاقستان را بررسی کردند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: در مکالمه تلفنی روز دوشنبه ظریف و لاوروف که به خواسته طرف روسی انجام گرفت، اوضاع سوریه مورد مذاکره و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وزیران خارجه ایران و روسیه همچنین بر ضرورت هماهنگی اقدام های مربوط به مذاکرات سوری سوری در آستانه پایتخت قزاقستان گفت وگو کردند.

مذاکرات سوریه چهارم بهمن ماه (23 ماه ژانویه جاری) در چارچوب توافق ایران، روسیه و ترکیه در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می شود.

ظریف و لاوروف همچنین درباره برخی موضوع های مربوط به همکاری های ایران و روسیه نیز تبادل نظر کردند.

اجلاس آستانه با حضور نمایندگان دولت سوریه و مخالفان غیرتروریست با نظارت سه کشور ایران، روسیه، ترکیه و همچنین مشارکت نماینده سازمان ملل متحد برگزار شود.

مذاکرات طرف های سوری یکی از اصلی ترین بندهای بیانیه پایانی نشست 30 آذرماه وزیران خارجه روسیه، ایران و ترکیه در مسکو است که مبارزه با داعش و جبهه النصره، فراخوان جهانی برای همکاری علیه تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه، رد راهکار نظامی برای حل بحران کنونی، اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت، کمک فراگیر به سوری ها، لزوم اجرای نظام خروج آزادانه مردم از مناطق درگیری و تحت سلطه تروریست ها و همچنین پشتیبانی از برگزاری مذاکرات سوری-سوری در قزاقستان را شامل می شود.