۰ نفر

ترامپ رسما چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شد

۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۸:۲۵
کد خبر: 165426
ترامپ رسما چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شد

دونالد ترامپ عصر دوشنبه با کسب ۳۶ رای از مجموع ۳۸ رای گزینشگران ایالت تگزاس تعداد آرای الکترال خود را به بیش از ۲۷۰ رای مورد نیاز رساند و رسما چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شد.

«دونالد ترامپ» که نام او به عنوان جنجالی ترین نامزد ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ این کشور به ثبت رسید، عصر دو شنبه 19 دسامبر (29 آذر) رسما از سوی مجمع گزینشگران آمریکا به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، بدنبال اعلام نام ترامپ به عنوان برنده رقابت های انتخاباتی آمریکا در روز هشتم نوامبر بسیاری از گروه های مخالف با حمایت «هیلاری کلینتون» و برخی دیگر از دموکرات های این کشور کمپینی گسترده برای ترغیب گزینشگران آمریکا به تجدید نظر در آرای خود (به ترامپ) تشکیل دادند.

سرانجام عصر دوشنبه این تلاش ها به شکست منجر شد و ترامپ که نه تنها در محافل سیاسی آمریکا بلکه در بسیاری از محافل بین المللی فاقد صلاحیت برای ورود به کاخ سفید و تهدیدی علیه نظام سیاسی آمریکا تشخیص داده شده بود رسما به این مقام برگزیده شد پس از ادای سوگند ریاست جمهوری در روز 20 ژانویه سال 2017 (اول بهمن) وارد کاخ سفید خواهد شد.