۰ نفر

پست اینستاگرامی بعیدی‌نژاد برای حلب

ردپای منافقین در تحریک جهانیان علیه ایران

۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۵۸
کد خبر: 165144
ردپای منافقین در تحریک جهانیان علیه ایران

حمید بعیدی‌نژاد سفیر کشورمان در انگلیس در تازه ترین پست اینستاگرامی خود به تحولات حلب اشاره داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، متن پست به شرح زیر است:

وقت آن رسیده است که برای کمک به آینده مردم سوریه، غرب از حمایتهای مالی و نظامی از گروههای مسلح غیر قانونی دست بکشد.

امروز روزنامه ایندیپندنت انگلیس در خصوص گزارشاتی که از تحولات حلب در غرب منتشر میشود به این واقعیت مهم اشاره کرد که: "آنچه امروز از صحنه های درگیری و تحولات شرق حلب گزارش میشود، اخبار نیستند بلکه نوعی پروپاگاندای تبلیغاتی هستند. واقعیت آنست که مبارزانی که در سالهای گذشته در حلب می جنگیدند همه بتدریج از سوریه خارج شده اند و جای آنها را گروههای تکفیری و سلفی و شاخه های متعدد القاعده گرفته اند."

همه میدانند که مقامات سیاسی غربی از آزادی شهر حلب ناراحت و غمگین هستند ولی آنها باید صادق باشند و این ناراحتی را باید حاصل عملکرد اشتباه راهبردی خود بدانند. جریان خبری غرب در این چند روزه به مجموعه ای از خبر سازیهای غیر واقعی دست زده است تا برای حفظ نیروهای مسلح طرفدارغرب برای آینده، دولت سوریه را مجبور کند که به اعضای گروههای تروریستی اجازه بدهد که شهر آزاد شده حلب را ترک کنند. آنها در این جنگ رسانه ای تصمیم گرفته اند عبارت اعضای گروههای تروریستی مسلح، را مترادف مردم حلب قرار دهند.

مقامات غربی بر این اساس وقتی از ترس از کشتار مردم و نگرانی از جان مردم در حلب شرقی صحبت می کنند در واقع منظور آنها جان اعضای همین گروههای مسلح است. دولت سوریه با توافق برای اجازه خروج این عده از نیروهای مسلح از حلب با همه دشواریها و سختیهای آن، توطئه های بسیاری را خنثی کرد. نه چنانچه ادعا میشد، جنایتی سازمان یافته شکل گرفت و نه چنانچه ادعا میشد مردمی قتل عام شدند. تعداد افرادی که از بخش شرقی حلب هم میخواستند خارج شوند نه خروج گسترده دویست هزار و صد هزار نفر از مردم عادی بلکه در حد همان چند هزار عضو نیروهای مسلح و خانواده هایشان بودند. اما مقامات غربی در شرایطی به حال این نیروهای مسلح افراطی دلسوزی میکنند که سازمانهای حقوق بشری غربی از جمله عفو بین الملل در گزارشات و مستندات وسیع خود، اقدامات خشونت آمیزو ضد بشری همین گروههای مسلح در حلب شرقی از جمله محله شیخ مقصود را جزو وحشیانه ترین و غیر انسانی ترین اقدامات علیه مردم بیگناه سوریه بشمار آورده اند.

واقعا وقت آن رسیده است که کشورهای غربی با قطع حمایت نظامی و مالی از گروههای تکفیری و سلفی بدنبال کمک جدی به تقویت راه حل سیاسی بجای راه حل نظامی برای حل بحران سوریه باشند. همه باید در این شرایط سخت بمردم و دولت سوریه کمک کنند که بعد از تثبیت شرایط سیاسی این کشور بازسازی سوریه با کمک همه کشورهای مهم جهانی و منطقه ای آغاز شود.