۰ نفر

شکایت از FBI به خاطر نقشش در پیروزی ترامپ

۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۶
کد خبر: 164606
شکایت از FBI به خاطر نقشش در پیروزی ترامپ

وب سایت خبری وایس نیوز (Vice News) از اف.بی.آی به خاطر امتناعش برای انتشار اسناد مربوط به عملکردش در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکایت کرد.

به گزارش ایندیپندنت، این وب سایت خبری گفت: اف.بی.آی ۵۰ درخواست ما را که تحت قانون آزادی اطلاعات در خصوص انتشار اسناد مربوط به مذاکرات این اداره با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور تازه منتخب آمریکا ارائه شده بود، رد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این درخواست ها با هدف شفاف سازی تصمیم اف.بی.آی برای انتشار اطلاعات جدید درباره هیلاری کلینتون، نامزد جمهوری خواهان و بیل کلینتون، همسرش آن هم یک هفته پیش از روز انتخابات مطرح شدند.

اف.بی.آی از یک حساب کاربری غیرفعال در توئیتر برای انتشار فایل‌های مربوط به عفو جنجالی مارک ریچ توسط بیل کلینتون استفاده کرد.

در شکایت این وب سایت خبری آمده است: ما به دنبال افشای علنی سوابق ویژه دولتی برای شفاف سازی نقش اف.بی.آی و دیگر آژانس‌ها در جنجالی‌ترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا هستیم. اما علی‌رغم درخواست‌های قانونی ما، اف.بی.آی اصرار دارد که این اسناد کاملا سیاسی هستند.

در ادامه این شکایت آمده است: با این حال بسیاری از چهره‌های مشهور سیاسی و رسانه‌های خبری بر اف.بی.آی و تاثیر چشمگیر اقداماتش در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تاکید کرده‌اند.

وب سایت وایس نیوز به دنبال اطلاعات مربوط به تحقیقات اف.بی.آی درخصوص استفاده کلینتون از سرور ایمیل شخصی است.