۰ نفر

تاکید وزیر خارجه بوسنی بر توسعه همکاری با ایران

۵ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۶
کد خبر: 160576
تاکید وزیر خارجه بوسنی بر توسعه همکاری با ایران

وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین در دیدار سفیر کشورمان ضمن استقبال از گسترش همکاری ها با ایران در همه زمینه ها، بر توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی دو کشور تاکید کرد.

« ایگور سرناداک » وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین روز گذشته (پنجشنبه) در دیدار با محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو تاکید گفت: سفر هیات عالی رتبه بوسنیایی به ریاست آقای باقر عزت بگوویچ به ایران بستر مناسبی را برای توسعه مناسبات دو کشور فراهم ساخته و از این فرصت باید بهره کافی برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سرناداک گفت: انتظار داریم که روابط اقتصادی دو کشور ارتقا پیدا کند و در صورت وجود موانع آماده هستیم برای رفع سریعتر آنها اقدام کنیم. 

وی افزود: امیدوارم که در کنار روابط سیاسی شاهد همکاری های بیشتر اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور باشیم. 

سرناداک یادآور شد: بوسنی و هرزگوین در کنار برنامه پیوستن به اتحادیه اروپا،از گسترش همکاری با کشورهای دیگر مانند جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند. 

«محمود حیدری» سفیر کشورمان در این دیدار ضمن تشکر از وزیر خارجه بوسنی بخاطر انجام دو سفرش در سال جاری میلادی به ایران و ایفای نقش مثبت در مناسبات دو کشور گفت: روابط دو کشور همواره دوستانه بوده و جمهوری اسلامی ایران حامی استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی بوسنی و هرزگوین بوده و در کنار مردم و دولت بوسنی از یکپارچگی و همزیستی صمیمانه بین همه اقوام این کشور حمایت کرده است.

حیدری گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط و همکاری با بوسنی و هرزگوین در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی آمادگی کامل دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های دو طرف در زمینه های اقتصادی و با توجه به سفر عالی ترین مقام بوسنیایی به ایران انتظار داریم که روند توسعه مناسبات تجاری دو کشور سرعت بیشتری پیدا کندو برخی موانع موجود برطرف شود.

رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین به همراه هیاتی عالی رتبه از وزرا و مقامات سیاسی و اقتصادی بوسنی ماه گذشته در سفر به ایران با رهبر انقلاب، رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و زمینه های ارتقا روابط را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.