۰ نفر

پوتین: تحریم برای اقتصاد روسیه خوب بود

۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۱۹
کد خبر: 159985
پوتین: تحریم برای اقتصاد روسیه خوب بود

رئیس جمهور روسیه طی سخنانی گفت که تحریم برخی محصولات غذایی غرب برای اقتصاد این کشور خوب بوده است.

رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید اقدامات متقابل این کشور در تحریم برخی محصولات غذایی غربی برای اقتصاد روسیه خوب بوده و بهتر است تا جایی که ممکن است، ادامه یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فردا، روسیه در واکنش به تحریم‌های غرب بر سر بحران اوکراین، واردات برخی محصولات کشاورزی و مواد غذایی را از کشورهای اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا، نروژ، امریکا و چند کشور دیگر اروپایی ممنوع کرد.

در پی این تحریم‌ها، روسیه برای تأمین اقلام تحریمی مجبور شد بیشتر بر منابع داخلی خود تکیه کند.

ولادیمیر پوتین سه‌شنبه گفت این ممنوعیت به نفع مصرف‌کنندگان روس است چراکه محصولات باکیفیت را باقیمت پایین‌تر در دسترس آنان قرار داده است.

رئیس‌جمهور روسیه وابستگی به غرب را مذموم دانست و افزود: «ما باید شرایط مناسب را ایجاد کنیم.»

تنش میان مسکو و اتحادیه اروپا بعد از اعلام استقلال جمهوری کریمه از اوکراین و پیوستن آن به فدراسیون روسیه و بحران و ناآرامی در شرق اوکراین، شدت یافت.

جمهوری کریمه 25 اسفند 1392 برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کرد و با کسب اکثریت قاطع آرای ساکنان منطقه، جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه را اعلام کرد.

کی‌یف و متحدان آن نتایج همه‌پرسی را به رسمیت نشناختند و مسکو را به تنش‌زایی و افزایش بحران در شرق اوکراین متهم ‌کردند. این موضوع به اعمال تحریم و نمایش قدرت علیه روسیه منجر شد که واکنش متقابل مسکو را در پی داشت.