۰ نفر

۲۵میلیون دلار برای توقف پرونده "کلاهبرداری" ترامپ

۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹
کد خبر: 159234
۲۵میلیون دلار برای توقف پرونده "کلاهبرداری" ترامپ

دادستان عمومی نیویورک می گوید که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا سه دعوی حقوقی علیه "دانشگاه ترامپ" را با پرداخت ۲۵ میلیون دلار حل و فصل کرده است.

به گزارش بی بی سی، دانشجویان سابق این دانشگاه که ۳۵ هزار دلار برای فراگیری "اسرار" خرید و فروش املاک توسط مربیانی که او شخصا "دستچین" کرده بود پرداخته بودند از ترامپ شکایت کرده بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، ترامپ مکررا گفته بود که شکایات جمعی را در خارج از دادگاه حل و فصل نخواهد کرد.

اریک اشنایدرمن دادستان ایالت نیویورک گفت که این تصمیم "یک عقبگرد شگفت انگیز" از سوی  ترامپ بود و "یک پیروزی عمده" برای قربانیان است.

ترامپ در کالیفرنیا و نیویورک با سه شکایت دانشجویانی که او را به کلاهبرداری متهم می کردند روبرو بود.

محاکمه مربوط به یکی از این شکایات قرار بود روز ۲۸ نوامبر در شهر سن دیگو کالیفرنیا دیگو شروع شود هرچند وکیل ترامپ سعی کرده بود پرونده را عقب بیاندازد.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی از قاضی این پرونده انتقاد کرده بود؛ اظهاراتی که باعث جنجال شد.

او گفته بود که قاضی گونزالو کوریل مکزیکی الاصل است و بنابراین نمی تواند در مورد او بی طرف باشد. علت این فرض ترامپ این بود که بسیاری از مکزیکی هایی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا می شوند را "متجاوز" و "آدم کش" توصیف کرده بود.

اریک اشنایدرمن در بیانیه ای که جمعه منتشر کرد نوشت: "حل و فصل ۲۵ میلیون دلاری امروز عقبگردی برای دونالد ترامپ و یک پیروزی عمده برای بیش از ۶ هزار نفری است که قربانی دانشگاه کلاهبردار او بودند."

دی وی دی های سمینار دانشگاه ترامپ در گردهمایی ملی حزب جمهوری خواه در کلیولند

او افزود: "قربانیان دانشگاه ترامپ برای سال ها منتشر نتایج امروز بوده اند و من خوشحالم که صبوری و پشتکار آنها با این غرامت ۲۵ دلاری پاداش داده می شود."

او در ماه ژوئیه دانشگاه ترامپ را "از سر تا ته کلاهبردارانه" خواند و افزود که این سازمان "با قول های کذب افرادی که دچار حس درماندگی بودند را شکار می کرد."

قاضی گونزالو کوریل که بر دو پرونده در کالیفرنیا نظارت داشت دو طرف را ترغیب به حل و فصل این دعاوی کرده بود.

یک فرد مطلع در مورد این پرونده پیشتر به بی بی سی گفت که ترامپ در حل دعوی اذعان به تخلف نمی کند.

دانشگاه ترامپ به دانشجویان قول می داد از افرادی که ترامپ "دستچین" کرده آموزش خواهند دید. اما این افراد را ترامپ انتخاب نکرده بود.

اشنایدر همچنین گفت که ترامپ شخصا ۵ میلیون دلار از این "نقشه" درآمد داشت.