۰ نفر

آمریکا صادرات سلاح به فیلیپین را متوقف کرد

۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۰۴
کد خبر: 155625
آمریکا صادرات سلاح به فیلیپین را متوقف کرد

در حالی که قرار بود ایالات متحده، 26000 اسلحه سبک مورد نیاز پلیس فلیپین را تامین کند، ارسال این تسلیحات به فیلیپین متوقف شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه آمریکا در پی مخالفت یک سناتور ارشد دموکرات با قرارداد فروش تسلیحات به فلیپین، این قرارداد را متوقف کرده است.

بر اساس خبری که خبرگزاری رویترز منتشر کرده، در حالی که قرار بود ایالات متحده، 26000 اسلحه سبک مورد نیاز پلیس فلیپین را تامین کند، ارسال این تسلیحات به فیلیپین متوقف شده است.

بن کاردین، سناتور ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به‌خاطر آنچه نگرانی‌های حقوق بشری خوانده شده، با تحویل 26000 اسلحه سبک به پلیس فیلیپین مخالفت کرده و وزارت خارجه ایالات متحده نیز این قرارداد را متوقف کرده است.

علت نگرانی‌های حقوق بشری آقای کاردین، نگرانی از نبرد مرگ‌بار رئیس‌جمهور فیلیپین با مواد مخدر خوانده شده است.

بر اساس گزارش فوق، این تصمیم وزارت امور خارجه آمریکا با ناخشنودی در مانیل مواجه شده است. «دیوناردو کارلوس»، رئیس پلیس فیلیپین گفته که هنوز در خصوص توقف فروش تسلیحات مزبور پیامی رسمی دریافت نکرده است.

از سی‌ام ماه ژوئن که آقای دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین قدرت را به دست گرفته، در نبرد با مواد مخدر بالغ بر 2300 نفر کشته شده‌اند.

روابط واشنگتن و مانیل پس از سخنان تند رئیس‌جمهور فیلیپین در برابر انتقادات واشنگتن، دچار تنش‌های جدی شده است. فیلیپین از متحدین قدیمی آمریکا در آسیای جنوب شرقی محسوب می‌شود.

این احتمال وجود دارد که مانیل در صورت ناامیدی از دریافت سلاح از آمریکا، اقدام به خرید سلاح از چین کند.