۰ نفر

جانشین پادشاه متوفی تایلند معرفی شد +عکس

۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۰
کد خبر: 151434
جانشین پادشاه متوفی تایلند معرفی شد +عکس

'واجیرا لونگ کورن' 64 ساله جانشین 'بهومیبول ادولیادج' پادشاه متوفی تایلند می شود.

'بهومیبول ادولیادج' پادشاه 88 ساله تایلند به عنوان نهمین پادشاه این کشور 9 ژوئن سال 1946 میلادی به تاج و تخت رسید و پس از 70 سال پادشاهی ساعت 15 و 52 دقیقه امروز پنجشنبه به وقت محلی درگذشت. کاخ سلطنتی تایلند درگذشت پادشاه این کشور را تایید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، گروهی از مردم تایلند به نوشته تارنمای 'بانکوک پست' امروز با بر تن کردن لباس زرد رنگ، مقابل بیمارستان محل بستری پادشاه متوفی تجمع کردند.

دفتر پادشاه تایلند روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرده بود شرایط عمومی پادشاه ثابت نیست و پزشکان سلطنتی در حال مداوای وی هستند.

با مرگ پادشاه تایلند که 70 سال بر این کشور حکومت کرد و عامل ثبات و وحدت ملی بود، پیش بینی می شود این کشور وارد مرحله جدیدی شود.

اما 'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند که اول خرداد ماه سال 1393 در کودتایی قدرت را در دست گرفت، اعلام کرد که وارث تاج و تخت پس از مرگ پادشاه تعیین می شود.

وی گفت که دولت به مجلس شورای ملی قانون گذاری اطلاع داد ولیعهد سال 1972 میلادی منصوب شده است.

پارلمان تایلند اعلام کرد ساعت 21 پنجشنبه (به وقت محلی) یک جلسه ویژه برگزار می کند.

پرچم ها در سازمان های دولتی تایلند از امروز به مدت یکماه نیمه افراشته خواهد بود.

دولت تایلند در بیانیه ای اعلام کرد مقامات دولتی برای یکسال عزادار خواهند بود، اما شرکت های خصوصی در این زمینه خودشان می توانند تصمیم گیری کنند.

به نوشته تارنمای 'نیشن'، یک منبع آگاه در دولت تایلند نیز گفت که سفر 'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر این کشور جنوب شرق آسیا به هند برای شرکت در اجلاس بریکس 2016 بدنبال مرگ پادشاه لغو شد.

سفر نخست وزیر تایلند برای روز یکشنبه برنامه ریزی شده بود.