۰ نفر

روسیه اتهامات مربوط به دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرد

۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۹
کد خبر: 151326
روسیه اتهامات مربوط به دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرد

در حالی که مقامهای آمریکایی بارها مسکو را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری و حملات سایبری و همکاری به سازمان ها و موسسات سیاسی آمریکایی متهم کرده اند، ولی روسیه بار دیگر این اتهامات را بی پایه و اساس دانسته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مقامهای روسی به شدت اتهامات مطرح شده در خصوص دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در حالی که مقامهای آمریکایی بارها مسکو را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری و حملات سایبری و هکاری به سازمان ها و موسسات سیاسی آمریکایی متهم کرده اند، ولی روسیه بار دیگر این اتهامات را بی پایه و اساس دانسته است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان تاکید کرد: همه در آمریکا در این باره صحبت می‌کنند که این روسیه است که در حال هدایت انتخابات ریاست جمهوری است. ما حتی یک سند و یک مدرک ساده برای اثبات این مساله مشاهده نکرده‌ایم.

مقامهای آمریکایی روز جمعه رسما دولت روسیه را به نقش مستقیم در حملات سایبری به سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی آمریکایی متهم کردند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا با انتشار بیانیه مشترکی رسما دولت روسیه را به داشتن نقش مستقیم در حملات سایبری به گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی آمریکایی متهم کرده‌اند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: چنین ادعاهایی بی پایه و اساس است و روسیه همچنان به تعهد خود برای مقابله با تروریسم سایبری پایبند است.