۰ نفر

آمریکا دیگر آپارتمان ندارد

۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۸:۰۵
کد خبر: 149867
آمریکا دیگر آپارتمان ندارد

آمریکا در حال خالی شدن از آپارتمان های خالی است. براساس اعلام شرکت RealPage، ارائه دهنده خدمات مدیریت املاک در آمریکا، در سه ماهه سوم سال جاری 96/5 درصد از آپارتمان های موجود در این کشور اجاره داده شده اند.

بعد از سال 2000 که 96/8 درصد از آپارتمان ها در آمریکا اجاره رفتند و رکورد شکستند، حالا این دومین بار است که چنین درصد بالایی برای آپارتمان های اجاره شده در این کشور اعلام می شود. این یعنی اکنون تنها 3/5 درصد از آپارتمان های آمریکا خالی از سکنه هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، کمبود آپارتمان در کنار تقاضای زیاد باعث افزایش نرخ اجاره بها شده است. این درحالی است که درآمد آمریکایی ها افزایشی نداشته است. یافته های RealPage نشان می دهد میانگین اجاره ماهانه اکنون به رکورد 1292 دلار برای کسانی که اخیرا خانه اجاره کردند، رسیده است. بخش بسیار بزرگی از جوانان هستند که در مرحله ای از زندگی قرار دارند که اجاره آپارتمان برای شان منطقی به نظر می رسد. مشکل اصلی اینجاست که جمعیت بزرگی از نسل هزاره اصلا دنبال خانه خریدن نیستند.

همچنین بسیاری از مردم اصلا دنبال خرید خانه نمی روند و ترجیح می دهند دنبال تمدید اجاره باشند، چون فکر می کنند نمی توانند خانه ای متناسب با بودجه خود پیدا کنند. امسال درصد کسانی که اینطور فکر می کنند، رکورد شکسته است. به گفته گرگ ویلت، اقتصاددان ارشد RealPage کاهش تعداد اجاره نشین هایی که دنبال خرید خانه باشند، باعث شده که اکنون این رکورد در اجاره نشینی در آمریکا ثبت شود.

بحران آپارتمان در آمریکا در دو بخش آپارتمان های کلاس A و کلاس C بیشتر است. آپارتمان های کلاس A، آپارتمان هایی هستند که اغلب قیمت تمام شده بالایی دارند و در مرکز شهر یا نزدیک به محدوده های تجاری قرار می گیرند. دسته دیگر از آپارتمان ها که بحران در آنها بیشتر دیده می شود، آپارتمان های کلاس C هستند. این آپارتمان ها عمدتا ارزان ترند و زرق و برق کمتری دارند.

به گفته ویلت، بسیاری از پروژه های جدید به سرعت درحال حرکت به سمت سیاست اجاره دادن قبل از پایان فرآیند ساخت هستند. حال آنکه صبر کردن و اجاره ندادن این آپارتمان ها می تواند در نهایت بیشتر به سود سازنده باشد و محصول نهایی بهتری را در دسترس قرار دهد. از طرفی به گفته کارشناسان، اوضاع برای سازندگان هم سخت تر شده است، چون زمین گران است، کمبود کارگر ماهر هزینه کار را زیاد کرده و قیمت مصالح ساختمانی هم بالاتر رفته است. بنابراین سازندگان هم کمتر به دنبال ساخت آپارتمان هایی هستند که هزینه های آن برای مردم قابل تامین باشد.

به گفته کارشناسان اگر وضعیت مسکن و املاک بخواهد در آمریکا سروسامان بهتری پیدا کند باید با تغییر سیاست ها همراه شود. این تغییر سیاست یعنی ایجاد انگیزه برای خرید خانه و نه دامن زدن به جو غالب یعنی حمایت از اجاره نشینی. اکنون در آمریکا خبری از ساخت خانه هایی با طراحی مقرون به صرفه و مطابق با بودجه محدود خانواده ها نیست، اما این نوع خانه ها در این کشور متقاضی زیاد دارد.

کارشناسان اقتصادی RealPage می گویند دولت آمریکا اگر بخواهد بر این بحران اجاره نشینی در این کشور غلبه کند، باید سازندگان را تشویق به ساخت خانه هایی از هر لحاظ مقرون به صرفه و مردم را تشویق به خریدن خانه کند تا اجاره آپارتمان در این کشور کمتر شده و عرضه و تقاضا با هم برابری پیدا کنند.