۰ نفر

ترزا می تلاش پوتین برای ارسال کمک به مردم سوریه را خواستار شد

انگلیس و روسیه امیدوار به ارتقای روابط دوجانبه

۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳
کد خبر: 143796
انگلیس و روسیه امیدوار به ارتقای روابط دوجانبه

نخست‌وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین تاکید کرد، گرچه دو کشور اختلافات جدی دارند، اما او امیدوار است مذاکرات شفاف و صریحی با مسکو داشته باشد.

به گزارش رویترز، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در آغاز نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «کاملا آگاهم که اختلافاتی میان مسکو و لندن وجود دارد اما مسائل و نگرانی‌های پیچیده و جدی نیز برای مذاکره وجود دارند و امیدوارم که ما بتوانیم مذاکره و روابط رک و صریحی داشته باشیم.» او پس از دیدار مذکور هم ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور از طریق مذاکره ارتقا یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نخست‌وزیر انگلیس در این دیدار از رئیس جمهور روسیه خواست برای ارسال کمک‌های انسانی به مردم سوریه تمام تلاش خود را انجام دهد.

وی همچنین از پوتین خواست تا به بمباران غیرنظامیان درسوریه پایان داده شود.

می در کنفرانسی خبری ضمن سازنده توصیف کردن گفتگوهایش با پوتین تاکید کرد که دستیابی به آتش‌بسی پایدار در سوریه امری دشوار است.

وزیر اقتصاد روسیه هم با اشاره به گفتگوهای بین نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور روسیه گفت: "دو کشور بطور کلی در مورد موضوعاتی از جمله تروریسم، سوریه، مسائل امنیتی و قاچاق مواد مخدر با هم صحبت کردند."

پوتین و ترزا می در جریان نشست گروه 20 که در شهر هانگژو واقع در شرق چین برگزار می‌شود با یکدیگر دیدار کردند. مناسبات روسیه و انگلیس به دلیل اختلاف نظر بر سر اوکراین و سوریه و نیز شکایت انگلیس نسبت به پروازهای بمب‌افکن‌های دوربرد روسی در نزدیکی حریم هوایی انگلیس تیره و تار است.