۰ نفر

راه‌های مقابله با مشکلات

۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۵:۱۰
کد خبر: 363525
راه‌های مقابله با مشکلات

مسلما همه باید در زندگی هدف داشته باشند. این هدف باید به‌قدری باارزش و جذاب باشد که شما را برای فعالیت و تلاش برانگیزد. همیشه در رؤیای خود ببینید که به هدفتان رسیده‌اید. این کار انگیزه شما را بالا می‌برد. برای این کار نیز برنامه‌ریزی لازم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان،  هرگز  باری به هر جهت  زندگی نکنید. چنین افکاری، پوچی‌آور است. با برنامه‌ریزی مرتب و زمان‌بندی شده برای رسیدن به هدف تلاش کنید. همه اینها مستلزم خلاقیت شماست.

  نیروی خلاق درون

موفقیت‌های کوچک خود را بی‌اهمیت جلوه ندهید. این موفقیت‌ها پایه‌هایی هستند که می‌توانید نیروی درون خود را بر محور آن بنا کنید. باید یاد بگیرید تا در ذهن خویش لحظات خوب زندگی را مجسم کنید و در قلبتان آنها را احساس کنید تا ملکه وجود شما شوند. بارها و بارها نیروی موفقیت را در وجود خویش تولید کنید. باید درک کنید که انسانی ارزشمند هستید، تقصیرها را فراموش کنید. تصویر موفقیت را در ذهن خویش وسعت بخشید و آن را با تجربه‌های جدید تکمیل کنید.

  واقع‌بین باشید

قبل از هر چیز واقعیات زندگی را  تصدیق کنید. با در نظر گرفتن واقعیت‌ها، هدف‌گیری و برنامه‌ریزی نمایید. با تحریف حقایق و دروغ‌گفتن به خود هیچ‌چیز عاید شما نخواهد شد. این کار ممکن است اهداف شما را منحرف کند. خاطره تلخ صدها لغزش و خطای گذشته را از ذهن خود بشویید. زندگی خلاق ، بدون بخشیدنِ خود امکان‌پذیر نیست. کسی که توانایی بخشیدن خود را ندارد شب از بی‌خوابی رنج می‌برد و روز از ملالت و خستگی. باید درک کنید که شما انسان هستید و از اشتباه مصون نیستید. به موفقیت‌های خود بیندیشید. وقتی خود را می‌بخشید به احتمال زیاد توانایی بخشیدن دیگران را نیز پیدا می‌کنید. شهد و شیرینی عفو خود و دیگران را بچشید.

  غلبه بر احساس تنهایی

میلیون‌ها انسان از بیم تنهایی عذاب می‌کشند. غلبه بر احساس تنهایی کاری دشوار است. انسان تنها، تن به معاشرت کسانی می‌دهد که آنها را دوست ندارد و به انجام فعالیت‌هایی می‌پردازد که چندان شوقی بدان ندارد. تنهایی به‌معنای فیزیکی چندان مفهومی ندارد، چون غالبا در اطراف همه، کسانی هستند. این احساس تنهایی  است که مساله‌ساز است. غم و غصه نیز موجب تنهایی است. برای تسلط بر احساس تنهایی از تحمیل محدودیت‌های غیرمنطقی بر خود بپرهیزید. به عقاید دیگران احترام بگذارید، با تمام قوا به جنگ احساس ناتوانی بروید. جای دلتنگی برای گذشته را با احساس جدید توجه به روزهای خوش آینده عوض کنید. با قبول خود، دیگران را نیز می‌پذیرید و بر احساس تنهایی فائق آیید. هر روز موفقیت‌های گذشته را در آینده ذهن خود مجسم سازید تا هر روز با اعتمادبه‌نفس بیشتر و با تصور ذهنی قوی‌تری به استقبال زندگی بروید.

  روز خلاق شما

مسلما دنیای ما دنیای بی‌عیب و نقصی نیست، اما باید بدانید به‌رغم همه ایرادها، نکته‌های مثبت هم هست و بر شماست که آنها را بیابید. در دنیای امروز است که باید خوش‌زیستن را یاد بگیرید. خلاقیت برای امروز، هدف‌گذاری برای امروز؛ بیایید امروز را مغتنم بشماریم. برای ایجاد خلاقیت می‌توانید از عوامل زیر کمک بگیرید: تمرکز با شجاعت، خودپردازی، نظم و ترتیب، اشتیاق، رشد پیوسته، هنر گوش‌کردن، مُهر تائید، پیروزی. قدم نخست برای رسیدن به روز خلاق، فکرکردن به آن است. برای این کار باید ذهن خود را متمرکز کنید و با حذف افکار مزاحم، در جهت تحقق خواسته‌های خود گام بردارید. لازمه این کار رهاشدن از احساسات منفی است.

  خودپردازی

برای تسلیم‌نشدن در زندگی باید از امکانات و توانایی‌های خود استفاده کنید. برای تدارک زندگی خلاق باید لحظاتی از زندگی هر روز را به خلوت با خویش اختصاص دهید. با خودپردازی از اشتباهات خود درس بگیرید. تحمل شنیدن صحبت‌های دیگران را در خود پرورش دهید. گوش‌کردن، هنر درک‌کردن نیز است. تسلیم گرفتاری‌های زندگی نشوید. به تصویر ذهنی خود بها دهید و بر آن مُهر تائید بزنید.